ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"תוקפי החייל במאה שערים אינם שוליים"

נטע כץ, מיוזמי הגדוד החרדי בגבעתיח מאשים: "ההסתה משתוללת, וראיתי תקיפה של חייל גם על ידי פלגים אחרים"

"תוקפי החייל במאה שערים אינם שוליים"


ימים לאחר תקיפת הקצין במאה שערים, שלחו לו חייליו החרדים מכתב תמיכה, בו הם מתנערים מהמעשה אשר לדבריהם, "עורר בנו בחילה וסלידה מאותו קומץ משוגעים".

הקצין סגן משנה א', בן 21 מ"מ קצין בגדוד החרדי של גבעתי, הגיע ביום שישי האחרון לבתיהם של שניים מפקודיו, חיילים בודדים, שאביו של אחד מהם ישב שבעה. בצאתו, הותקף על ידי קיצונים באבנים ובלוקים. הוא נס לרכבו והחל בנסיעה, אך אז ילדים נשכבו על הכביש ובמשך כ-8 דקות לא אפשרו לא לעזוב את המקום. השמשה האחורית ברכבו נופצה.

"הציבור החרדי רובו ככולו, גם אותם אלו שלא מסכימים עם "גזירת הגיוס", אינו מזדהה ואינו רוצה לראות מעשים כמו אלו בתוך מחנו" כתבו 33 מפקודיו.

"אנו חשים בושה על מה שקרה, אך יחד עם זאת אנו חשים גאווה עצומה לשרת בצבא ההגנה לישראל, לשרת בחטיבת גבעתי ולהיות חלק מפלוגת תומר. אנו יכולים להבטיח כולנו, שניקח את המקרה הזה כמקפצה וכשטר הוכחה לציבור החרדי ולעם ישראל כולו שאפשר גם אחרת, שהרוב הוא שפוי והשקומץ לעולם לא יכניע אותנו".

החיילים מסיימים את המכתב וכותבים "אנו רוצים להביע בשם הרוב השפוי את התנצלותנו למפקד, ולקוות שדווקא מתוך המקרה הזה נצמח כפלוגה לוחמת אחת מגובשת, מנצחת ומצליחה, ושאט אט ככל שנתקדם יותר, גם אותו פלג קיצוני יבין את טעותו ויביע חרטה על מעשיו".

נטע כץ עם ראש מדור שח"ר אמיר ועקניןצילום: נטע כץ עם ראש מדור שח"ר אמיר ועקנין
נטע כץ עם ראש מדור שח"ר אמיר ועקנין

נטע כץ, מיוזמי הגדוד החרדי בגבעתי, היה האחרון שדיבר עם החייל, לפני שיצא למאה שערים. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא אומר, כי "ההסתה המשתוללת ברחובות במשך כשנתיים, אינה רק מצד הקיצונים. ההסתה של קמפיין ה'חרדקי"ם', קורצת בעיקר לילדים, וגם למבוגרים שהם בעצם ילדים". לדבריו, "הם אינם מבינים עד כמה ההסתה הזאת פרועה.

"מנהיגי הציבור החרדי, המחנכים בתלמודי התורה והישיבות חייבים לנקוט צד חזק וברור, נגד ההסתה. אולי מנסים לצייר כי התוקפים הינם רק הקיצונים שבקיצונים, אך במו עיני ראיתי תקיפה של חיילים על ידי פלג מיינסטרים של הציבור החרדי".

כץ אינו מצפה ח"ו שהציבור יהיה בעד הגיוס של בחורי הישיבות, "מי שאינו לומד, ויוצא לרחוב אין צורך להכביר במילים לאן אפשר להתדרדר. מסלולי שח"ר החרדים נועדו בדיוק עבורם, יש חובה להתייצב לתפילות ושיעורים, החיילים לומדים מקצוע לחיים וכן משמעת עצמית".

עוד מגלה כץ, כי תקיפה זו של סגן משנה א', אינה ראשונה: "לפני כמה שבועות, הוא הותקף באיזור אחר בירושלים, אמנם רק מילולית, אך עדיין מדובר בתקיפה". הקצין היה יחד עם שני קצינים נוספים, הם נכנסו מיד לרכבם ועזבו את המקום.

אתרי האינטרנט החרדים יצאו נגד התקיפה בשישי האחרון, ובלט היום עיתון המודיע שאף הוא התייחס לתקיפתו של הקצין הדתי במאמר מערכת מיוחד, שבוודאי קיבל את אישור גדולי התורה. "הייתי מצפה שכלל אמצעי התקשורת החרדית, עיתונים, רדיו ואינטרנט, יגנו את המעשים תדיר ולא רק במקרים קיצוניים" אומר כץ.

אך גם הוא מודה, כי הציבור החרדי הכללי, אינו האחראי היחיד "האשמים המרכזיים, הם המשטרה והפרקליטות, שאינם עושים די על מנת למגר את התופעה המבישה. הם מנמקים זאת שמשפטית קשה להוכיח ולהעניש..".

לפני כשנתיים, משטרת ישראל הקימה יחידה מיוחדת לטיפול בפשיעה לאומנית. היחידה מבצעת מעצרים, מעקבים וחלק מהתיקים גם מגיעים לכתבי אישום המוגשים. "למה בנושא הזה, המשטרה לא נכנסת בכל הכוח למגר את התופעה?"



מאה שערים חייל אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד