כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חיילי הגדוד החרדי זיהו מחבלים בגבול הסורי

4 מחבלים ניסו להניח מטען בגבול סוריה • כח מהגדוד החרדי של גבעתי זיהה אותם, וחיל האוויר חיסל

צילום: פייר תורג'מאן, פלאש90
צילום: פייר תורג'מאן, פלאש90


אסון כבד נמנע בגולן: ארבעה מחבלים ניסו להניח מטען חבלה על קו הגבול הסורי-ישראלי, מדרום ליישוב הדרוזי מג'דל שמס שלמרגלות החרמון.

כוח צה"ל מהגדוד החרדי של גבעתי המשרת בחיל המודיעין, זיהה תנועה חשודה על גדר הגבול. בתשע וחצי, המחבלים אותרו כשהם מניחים מטען בצידו הסורי של הגבול. כלי טיס של חיל האוויר הוזנק למקום התקרית וחיסל לפחות שלושה מחבלים. ‎אף אחד לא נראה בורח מהשטח, כך שמעריכים כי גם הרביעי נהרג, דבר שיתברר רק בבוקר.

מדובר בגזרת מוצב סחייטה, באזור שבנה צה"ל את גדר המערכת החדשה, לא רחוק מהאירוע שהיה לפני שנה וחצי עם גדוד 202, אז התפוצץ מטען חבלה ופצע את סגן מפקד גדוד בחטיבת הצנחנים ו-3 חיילים, אחד מהם קשה.

קצין בכיר בצה"ל אומר כי עדיין לא ברור לאיזה ארגון טרור משוייכים המחבלים. עוד ציין כי לא הייתה חצייה של הגדר. "אני לא יודע להגיד מהיכן הגיעה של החוליה והאם יצאה ממוצב של הצבא הסורי. עצם הנחת המטען נקלטה בידי התצפיות וגם חלק מהתנועה הרגלית".

יצויין, כי נסיון הנחת המטען התרחש פחות מ-48 שעות לאחר התקיפה האווירית שיוחסה לישראל, בה נפגעו מוצבי צבא סורי ושל חיזבאללה בפאתי דמשק, באזור אל-קלמון שבגבול סוריה-לבנון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "כל ניסיון לפגוע בחיילינו או באזרחינו ייתקל בתגובה נחושה כמו בפעולת צה"ל הלילה, שסיכלה ניסיון פיגוע. אני משבח את ערנות חיילי צה?ל שהביאה לפעולה מהירה ומדוייקת".

יור המחנה הציוני יצחק הרצוג מסר כי:"אני מחזק את חיילי צהל ומפקדיו על פעולת הסיכול המוצלחת בצפון שמנעה אסון כבד. צה"ל שוב מוכיח את עוצמתו ויכולתו מול רצף האירועים בגזרות השונות וסדרת הפיגועים בירושלים וביהודה בשומרון. שיהיה לילה שקט לכולם"

שר הביטחון משה יעלון התייחס למצב הביטחוני בסוריה, ואמר: "לא נאפשר לאירן ולחיזבאללה להקים תשתיות טרור בגבולנו עם סוריה, ונדע להניח ידנו על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם.

"אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לחמש את ארגוני הטרור בכל דרך ובאמצעות כל נתיב, מודעים לקווים האדומים שמדינת ישראל הציבה ושאין לה כל כוונה להתפשר עליהם: לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום".
סוריה גבול ירי מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד