י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם יעלון התייחס לתקיפה בסוריה?

יומיים לאחר הפרסום כי ישראל תקפה יעדים בסוריה, שר הביטחון יעלון מצהיר "לא נאפשר הברחות נשק מאירן לחיזבאללה"

צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון


יומיים לאחר הפרסום כי ישראל תקפה יעדים בסוריה, שר הביטחון יעלון מצהיר "לא נאפשר הברחות נשק מאירן לחיזבאללה".

"איראן ממשיכה לנסות ולחמש את חיזבאללה, גם בימים אלו, והיא שואפת לצייד את ארגון הטרור הלבנוני בנשק מתקדם ומדויק" אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הערב בקבלת פנים לרגל יום העצמאות בקריה.

"אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לעשות זאת בכל דרך ובאמצעות כל נתיב, מודעים לקווים האדומים שמדינת ישראל הציבה, ושאין לה כל כוונה להתפשר עליהם: לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום. לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להקים תשתיות טרור בגבולנו עם סוריה, ונדע להניח ידנו על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם".

"איראן היא המחולל המסוכן ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון. פעילותה האחרונה בתימן, נגד משטר פרו-מערבי, מוכיחה כי שלטון הטרור מטהרן מוסיף להונות את העולם".

יעלון אף התייחס להסכם עם איראן והקשר של טהרן עם חמאס: "האתגרים רבים, והמרכזי שבהם הוא ההתמודדות עם איראן. בחודשים האחרונים מנסה תמנון הטרור מטהרן לחמש את חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה באמצעי לחימה, ולסייע לבנות את כוחם הצבאי מחדש. אין לנו דבר נגד תושבי הרצועה המעוניינים לחיות ולהתפרנס, אך לא נאפשר ניסיונות הברחה דרך הים או היבשה ולא נסבול ירי לעבר ישראל.

המערב צועד לקראת חתימה על הסכם רע ומסוכן, שיעניק למשטר האיראני אוויר לנשימה ולגיטימציה בינלאומית. במקום להוסיף ולהקשות על איראן עד שתעצור את תוכנית הגרעין שלה, מאפשר לה המערב לחזור, בדלת הראשית, למשפחת העמים; להיות מדינת סף גרעינית ולהמשיך להפיץ טרור בכל העולם, כולל במדינות העולם החופשי, אגב קריאות פומביות למחיקתה של ישראל מהמפה".

רשת אל-ג'זירה דיווחה בליל שבת על תקיפה ישראלית בסוריה, סמוך לגבול עם לבנון. באל-ערביה דיווחו כי ביום רביעי האחרון הפציצה ישראל שיירה שהובילה נשק שהיה מיועד להגיע לחיזבאללה.

על פי הדיווח, מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו ביום שישי בסיסים של חטיבות סוריות המאוישים גם על ידי ארגון חיזבאללה, באזור אל-קטייפה והרי הקלמון, כ-40 ק"מ צפונית-מזרחית לדמשק. במחסנים שהותקפו מאוכסנים על פי הדיווח, טילים ארוכי טווח ואמצעי לחימה איסטרטגיים.
חיל האויר סוריה דמשק טילים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד