כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הבוקר: כתב אישום נגד המחבל שרצח את שרקי ז"ל

כתב אישום חמור יוגש נגד ח'אלד זהיר נגם אלדין קוטינה, המחבל מפיגוע הדריסה בי-ם

המחבל, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
המחבל, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


הבוקר יוגש כתב אישום נגד המחבל חאלד זהיר נגם אלדין קוטינה בגין ביצוע פיגוע דריסה בו קיפד את חייו שלום יוחאי שרקי הי"ד, ופצע קשות את שירה קלין.

פרקליטות מחוז ירושלים תגיש הבוקר (שני) בסמוך לשעה 11:30 לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מבצע פיגוע הדריסה בירושלים לפני כשבועיים בכ"ו ניסן, נשוי ועובד כמנקה מסגד בענתא ומוכר כאיש דתי אדוק.

תחילה טען המחבל הן ה-37 מכפר ענאתא, כי הוא חש "נרדף על ידי אוטובוס של אגד ולכן נאלץ לסטות מנתיב הנסיעה". בהמשך חקירתו הודה כי שיקר וכי דרס את השניים במכוון כנקמה על "חייו האומללים".


זירת פיגוע הדריסה. צילום: שלמה מור

כמה שעות לפני הפיגוע הוא הסיע את הוריו וכמה מבני משפחתו מענותא למזרח העיר, והם עוכבו במחסום. מהחקירה עולה כי הוא חש על כך כעס רב, ולאחר שהוריד את בני משפחתו במזרח העיר, הוא ישב במכוניתו והחליט לפגוע ביהודים.

הוא נסע ברכבו מסוג מאזדה בכביש מספר 1 והחל לאתר קורבנות פוטנציאליים, רק כשעצר ברמזור בצומת הגבעה הצרפתית הבחין בשני הצעירים בעלי חזות יהודית הולכים לכיוון תחנת האוטובוס, החליט שזו מטרתו, הסיט את רכבו כאמור ופגע בהם. במסגרת החקירה, נשלח החשוד להסתכלות, ועפ"י חוו"ד פסיכיאטרית נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין.

מצבה של שירה קליין (שירה בת אדל עדה) אשר נפצעה בפיגוע המאושפזת בהדסה עין כרם, הולך ומשתפר. בשבת האחרונה היא חזרה להכרתה, נושמת בכוחות עצמה ומשוחחת עם בני משפחתה.
מחבל כתב אישום חאלד קורטינה פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד