כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

12 חודשי מאסר לנהג שיכור, שסטה מהנתיב וגרם למותו של צעיר

לנהג חמש הרשעות תעבורה קודמות וכן שני מקרים של שלילת רישיון. עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם עברייני התנועה ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

12 חודשי מאסר לנהג שיכור, שסטה מהנתיב וגרם למותו של צעיר
פלאש90


שופט בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע, גזר בחודש פברואר האחרון 12 חודשי מאסר בפועל לנהג, אשר נהג בשכרות וגרם למוות ברשלנות של צעיר בן 21.

על פי פסק הדין שניתן, הנהג השיכור הוא בעל ותק של חמש שנים בלבד בנהיגה ולחובתו כבר חמש הרשעות תעבורה קודמות וכן שני מקרים של שלילת רישיון, אחת מהן גם כן כתוצאה מסטייה מנתיב נסיעה.

בפסק הדין כותב השופט, כי הנהג נסע בשעת לילה מאוחרת, כאשר הוא שיכור, בדרך ראשית בעיר באר שבע ובה שלושה נתיבים. בעודו נוהג, נכנס כלב לנתיב שבו נסע וכתוצאה מכך, סטה הנהג שמאלה, חצה את הנתיב שמשמאלו, עלה על אי תנועה, התנגש בקוביית בטון ובכך גרם למות חברו שישב במושב הנוסע לצדו.

השופט ציין בפסק הדין כי למרות טענת ההגנה לרף רשלנות נמוך הנובע מכניסת הכלב לנתיב הנסיעה באופן פתאומי, לא ניתן להתעלם מן העובדה שהנהג עלה על ההגה בהיותו תחת השפעת אלכוהול. עוד ציין השופט, כי העובדה שהנהג היה שיכור חמורה יותר מהחלטתה של עיריית באר שבע להציב בטונדות באי התנועה, למרות שאלו גרמו להתנגשות: "התנהלות העירייה אינה מנתקת את אחריות הנאשם מהתנהגותו הרשלנית ומגרימתו הישירה את התוצאה הקטלנית". בסופו של דבר קובע השופט כי מדובר ברף רשלנות בינוני עד גבוה.

בטרם גזר השופט את עונשו של הנהג התייחס לעברו התעבורתי של הנהג: "נכון כי אין לנאשם מופע קודם של נהיגה במצב שכרות, אך גרימת תאונה וביצוע עבירת מהירות חמורה נוספת בפרק זמן קצר של 5 שנים, אינו מעיד על מצב של "מעידה חד פעמית".

על הנהג נגזרו בסך הכל 18 חודשי מאסר, מתוכם 12 חודשי מאסר בפועל, ועוד 6 חודשי מאסר על תנאי. כמו כן, פסילת רישיון ל- 10 שנים, וקנס בסך 4000 ₪.

עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה לא מעביר לאגף התנועה במשטרה את 200 הניידות החסרות לה וזו התוצאה – נהגים שיכורים שנוסעים ללא פחד בכבישים ומסכנים את כולנו. אילו משרד התחבורה היה מעביר לאגף התנועה את התקציב הדרוש לה, היו יותר שוטרים בכבישים, יותר אכיפה של נהגים שיכורים ויותר הרתעה מפני נסיעה בשכרות".
אור ירוק תנועה בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד