י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

באמצע היום הצבע האדום – פגש ברחוב בצבע הצהוב... והפך לבגד מרהיב

זו לא רק שורה מתוך שיר על צבעים - זה בדיוק מה שמתרחש בעולם האופנה: מזה זמן שהצבע השחור פינה את מקומו לעשרות, אם לא מאות גוונים נוספים – פשוט מוסיף יופי לחיים

באמצע היום הצבע האדום – פגש ברחוב בצבע הצהוב... והפך לבגד מרהיב

שנים הלכתי בבגדים שחורים. טוב, לא מדברת בתור ילדה, שאז היתה אמי מעמיסה עלי כל טוב צבעוני מיטב הבגדים, שבמבט נעורים היה נראה לי כמו הדבר המגוחך ביותר. היום כשאני מסתכלת סביבי, אני רואה שהצבעים ואפילו חלק מהדגמים, די דומים.

אין ספק שהשחור הוא צבע שולט באופנה. הוא חגיגי, מרזה – כך אומרים לפחות... הוא תמיד בא כפתרון נוח להיראות ולהרגיש טוב.




נגרין


אבל לפני כמה שנים היה רגע בו אמרתי לעצמי, לא עוד. מספיק. למה כל הזמן שחור? ומאותו רגע שבו עשיתי את הסוויץ' הזה במחשבה, פשוט לא רציתי ללבוש יותר שחור. כל הזמן חיפשתי צבעוני ומגוון, ושאף אחד לא יגיד לי שאני צריכה בגדים מרזים. אני רוצה צבעוני!

אתן יכולות להיות רגועות בשבילי, כי התעוררתי מהחלום והבנתי שלפעמים זה צורך המציאות, אז לא חייבים להתעקש... אבל למדתי מאז לשלב ולמצוא עולם מלא צבע.

אני זוכרת שהסתובבתי שבת אחת בבני ברק, וראיתי הרבה מאוד ילדות לבושות שחור. איך אפשר בכלל להלביש לילדה קטנה שחור? תהיתי לעצמי. אבל כנראה שנשים מבינות באופנה, בניגוד אלי למשל, מוצאות בצבע הזה יוקרה. אני חשבתי שלילדות קטנות זה ממש כבד, אבל מה אני כבר מבינה?

אף על פי כן, לאחרונה, לשמחתי, שמתי לב למגמת שינוי לא זעירה כלל. אז בתור אחת שאוהבת לבדוק בעצמה ולראות מקרוב, אכן יצאתי לרחוב, וגיליתי חלונות ראווה מדהימים וצבעוניים, הלוואי שיכולתי להביא לכן את כולם כדי לראות. בינתיים תסתפקו במדגם, ולכו לראות בעצמכן, כי זה הרגע לצאת מהריבוע המוכר לנו כל כך, ולהתחיל לבחור את הצבעים שלנו – כי יש כל כך הרבה מה להציע, שפשוט חבל לא לנצל.

אני פוגשת את רות, סבתא צעירה (והיא שונאת שקוראים לה סבתא ליד אנשים) שמוכנה לשתף אותי במחשבות שלה לגבי בגדים מלאי צבע. "בסך הכל ככל שאת לובשת יותר צבעים, את מרגישה יותר צעירה", היא אומרת. "צבעים כהים נחשבים כבדים יותר, ומשהו בצבעוני הופך אותך לקלילה יותר, אפילו המצב רוח מרגיש שונה – אצלי לפחות", היא מדגישה.

"אני עדיין שומרת על השמלות השחורות הקלאסיות, אבל בהחלט לא מוותרת על מגוון רחב של צבעים בארון".

"שחור תמיד שלט, ואין מה לעשות – הוא באמת חגיגי, יפה ו... מרזה", אומרת מירי טראוב מ"סביון", חנות יוקרתית לבגדי נשים בבני ברק.


נגרין


"אני לא יודעת להגיד בפירוש מהיכן החלה המגמה, אבל האופנה הצבעונית התחילה במגזר הכללי והגיעה גם לרחוב החרדי, שבו השחור ממש שלט. בקיץ תמיד הולכים צבעים יותר בהירים, אבל השנה אפילו בחורף, שבו השחור קובע, פתאום גילינו הרבה מאוד צבעי קשת, וזה מדהים. כנראה אנשים ראו בעיניים - וקשה לראות את זה בעיניים ולא ליישם. נוצר מצב שאנשים פשוט לא רוצים לראות שחור. אני מציעה בגד שחור ואומרים לי, לא לא, רק לא שחור, תני לי כל צבע אחר, רק לא שחור..."


נגרין


המעצבת מיכל נגרין, לעומת זאת, כמעט ואינה מוותרת על בייסיק שחור, אלא שהיא "מפצה"
בצבעוניות הרבה של השרוולונים, חצאיות, וחולצות.

גם הקולקציה החדשה של רנואר מלאה בצבעוניות, מחצאית, שמלה ועד לנעליים בכתום פרחוני. פשוט תענוג לעיניים.

אז מה, כבר החלטת מה יהיה הצבע שלך?


סביון


רנואר



רנואר




ביגשופ




ביגשופ
אופנה צבע עיצוב בגד עונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד