כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הטיסה מנפאל ועליה 244 בני אדם תנחת ב-12 וחצי בנתב"ג • משלחת צה"ל נחתה באזור הרעש

229 מבוגרים ו-15 תינוקות עושים את דרכם לישראל - הם ינחתו בנתב"ג בשעות הצהריים • משלחת צה"ל נחתה באזור הרעש - החיילים יקימו בית חולים שדה ויעניקו טיפול רפואי • בשעה זו: 4352 הרוגים באסון; 50 ישראלים עדיין לא יצרו קשר

הטיסה מנפאל ועליה 244 בני אדם תנחת ב-12 וחצי בנתב"ג • משלחת צה"ל נחתה באזור הרעש


הטיסה מקטמנדו, שעליה 229 ישראלים ו-15 תינוקות צפויה לנחות בנתב"ג בשעה 12 וחצי בצהריים, במהלך הלילה נחתו משלחות צה"ל בנפאל, שם יקימו בית חולים שדה בכדי לטפל בפצועים הרבים. בתוך כך מדווח כי מניין ההרוגים ברעש עלה ל-4352, בעוד ישנם כ-8,063 פצועים באזור.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שוחח לפני זמן קצר עם שר החוץ של נפאל מהנדרה בהאדור פאנדיי והביע בפניו את צערה של ישראל על האסון הקשה שפקד את נפאל. ליברמן מסר את תנחומיה של ישראל על ההרוגים הרבים.

השר ליברמן הודה לשר פאנדיי על הסיוע שהעניקו השלטונות בנפאל באמצעות מסוקים לישראלים התקועים במקומות מרוחקים וקשים. השר ליברמן ביקש מהשר פאנדיי אישור לשימוש במסוקים ששכרה ישראל מהודו ומסין על-מנת לחלץ את הישראלים התקועים והשר פאנדיי נתן את אישורו לכך.

המשלחת תקים כאמור בית-חולים שדה אשר יכלול מחלקות רפואיות מקצועיות כגון מחלקה כירורגית, מחלקת יולדות, מחלקת ילדים, מחלקת נשים, מכון רנטגן, פגייה ומחלקת אשפוז כללי. המחלקות יופעלו על-ידי אנשי סגל רפואי מגוון ובהם רופאים, אחיות, פרמדיקים, חובשים, רוקחים, אנשי בריאות הנפש, טכנאיי רנטגן ועובדי מעבדה.

משימה נוספת של משלחת החילוץ היא חידוש הקשר עם הישראלים אשר שהו בנפאל בזמן האסון ומוגדרים כעת "מנותקי קשר". לפי הדיווחים יש כ-50 ישראלים שטרם יצרו קשר.

בראש המשלחת עומד מפקד הנפה הסדירה של פיקוד העורף, אלוף-משנה יורם לרדו. כראש המערך הרפואי ומפקד המתקן הרפואי שיפתח ישמש סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה טריף באדר. כראש מאמץ ההצלה ישמש מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית של פיקוד העורף, אלוף-משנה דודי מזרחי.

המשלחת מונה כ-260 קצינים וחיילים בסדיר ובמילואים, וכוללת כ-95 טון של ציוד רפואי ולוגיסטי.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל גאה להיות מהצבאות הראשונים לסייע לנפגעי רעידת האדמה הקשה אשר פקדה את נפאל. אנשי המשלחת חדורי תחושת שליחות ונחישות לחלץ, להציל חיים, ולטפל רפואית בנפגעי האסון".


ההרס בקטמנדו ממעוף הציפור
נפאל הרוגים קידוש משלחת נתבג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד