כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מסתמן: חוק הגיור יבוטל, חוק אזורי נישואין יישאר

טיוטת ההסכם הקואליציוני חושפת את פרטי הפשרה בין 'יהדות התורה' ל'בית היהודי' - הצעת המחליטים בנושא חוק הגיור תרד לטמיון, בעוד החוק המאפשר להירשם לנישואין בכל מועצה דתית ייוותר על כנו • החתימה: בימים הקרובים

נתניהו וליצמן, פלאש90
נתניהו וליצמן, פלאש90


פרסום ראשון: מסתמן כי במסגרת ההסכם הקואליציוני יבוטל חוק הגיור, בעוד חוק רישום הנישואין יישאר על כנו, כך נודע הבוקר (ג') ל'בחדרי חרדים'.

בנוסף להחלטות אלה הוסכם כי כל החלטת ממשלה והחלטות מנהלתיות בנושאי דת ומדינה, יעברו לדיון אצל הרבנים הראשיים. זו החלטה מהפכנית, למעשה - אם היא היתה נכנסת לתוקפה בכנסת הקודמת, חוק הגיור לא היה עובר.

לפי המסתמן בטיוטת ההסכם הקואליציוני, הצעת המחליטים בנושא הגיור שהתקבלה בממשלה האחרונה כתחליף לחוק הגיור, תחזור לקדמותה כפי שהיה טרם הממשלה האחרונה, והחלטת הממשלה שהתקבלה כפשרה בין 'הבית היהודי' למפלגת 'התנועה' בראשות ציפי לבני, הצעה שכזכור פגעה ברבנים הראשיים לישראל ובמוסד הרבנות, תתבטל. זאת לאור ההתנגדות של הרבנים הראשיים לישראל להצעה, והדרישה הנחרצת של 'יהדות התורה' לבטלה.

החוק לא יבוטל באופן רשמי, אלא שהצעת המחליטים שהתקבלה בממשלה בנושא תתקע, ובכך למעשה החוק קבור.

מאידך, מסתמן על פי הטיוטה של ההסכם הקואליציוני, שלא יבוטל החוק אותו יזמה 'הבית היהודי' - "פתיחת רישום נישואים", המאפשר לכל אזרח ישראלי להירשם בכל מועצה דתית שירצה, וזאת עקב התנגדות נחרצת של 'הבית היהודי'.

גורם ב'בית היהודי' אומר הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי ראוי שחוק שכבר חוקק ואינו נוגד את ההלכה היהודית, יוותר על כנו.

יש לציין כי המ"מ הקואליציוני עם 'יהדות התורה' ו'הבית היהודי' עומד לקראת סגירה, והחתימה היא עניין של ימים ספורים.
נתניהו ליצמן מחליטים גיור קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד