כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נפאל: הישראלים הגיעו לעזור - והותקפו • צפו

הרמטכ"ל הנפאלי הורה לצבא להגן על אנשי החילוץ הישראלים • צפו בתיעוד משלחות ההצלה והחילוץ הישראליות בזירה

נפאל: הישראלים הגיעו לעזור - והותקפו • צפו
דוברות מדא זקא


חשש כבד בנפאל: תושבים מקומיים ברחבי המדינה החלו לאגור בערמות גופות של הרוגים ולשרוף אותם מחשש למחלות - ללא תיאום עם הממשל הנפאלי. בשל המצב, ומחשש אולי יש ישראלים בין ההרוגים, הוקם צוות המונה למעלה מ-20 איש מבית חב"ד בנפאל שמחפשים בין ההרוגים שיש חשש לקשר ישראלי. יש לציין כי נכון לרגע זה לא ידוע על ישראלים שנהרגו אך בבית חב"ד לא לוקחים סיכון של שריפת גופות ובודקים כדי לשלול.

במהלך החילוצים של שני המסוקים האזרחיים בנפאל, נוצרה תופעה של התנפלות על המסוקים המקשה על החילוצים. במקומות הנחיתה יש חשש לאלימות של מקומיים. משרד החוץ מבקש סיוע הרמטכ״ל הנפאלי לחילוץ בלאנגטאנג עם מסוק צבאי. כמו״כ בקטמנדו נמצאים שני הרקולסים של חיל האוויר ומטוס 707 שימריאו בקרוב. ישנו דיווח כי יתכן שפונו עשרה ישראלים ע״י שגרירות גרמניה, משרד החוץ בודק את הדיווח.



במהלך הלילה והבוקר נחתו בשלום כל המטוסים של משלחת הסיוע של צה"ל בנפאל. 260 חיילים וקצינים עתידים להתחיל בשעות הקרובות בפעילות החילוץ וההצלה. ברשות המשלחת כ-95 טון של ציוד רפואי ולוגיסטי, עם הנחיתה צפויים אנשי המשלחת להתחיל במלאכת הקמת בית חולים שדה שהוטס מישראל ועתיד לתת טיפול רפואי מקצועי לנפגעי האסון.

צוות החילוץ של הפניקס סיים בהצלחה את חילוצם של 7 הישראלים באזור הבנג'י. 2 מסוקים של הצוות הגיעו לאיזור הלנגטנג וחילצו ישראלים רבים. נכון להבוקר עדיין מניין מנותקי הקשר בנפאל עומד על 50 איש.

ממשרד החוץ נמסר רשימת אנשים שחולצו מאזור לנגטאנג למקום שנקרא "בידור" משם יפונו באופן רכוב למקום בטוח: משפחת מלכה, משפחת פרי, אורי ג'מילי, תמר ווג, בתאל שפיר, שני שרעבי, שקד גולן, רביד קפלן, אור מלכה, נדב פורת. יש לציין כי ישנם שני מטיילים בשם אביב רוזן ויונתן מולכו, אשר סרבו להתפנות. אנשי משרד החוץ עושים כעת סבב טלפוני כדי להודיע למשפחותיהם.

טיסת אל על 1072 מקטמנדו לתל אביב, כשעל סיפונה 229 נוסעים + 15 תינוקות, צפויה לנחות בנתב״ג בשעה 12:30. למרות המצב הרעוע, עשרות ישראלים בחרו להישאר בנפאל לאחר שמשרד החוץ המליץ להם לשוב לישראל.


משלחת ישראלייף/פירסט, זק"א ואיחוד הצלה בתיאום מול צבא נפאל

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שוחח לפני זמן קצר עם שר החוץ של נפאל. השר ליברמן הביע בפני השר פנדיי את צערה של ישראל על האסון הקשה שפקד את נפאל ומסר את תנחומיה של ישראל על ההרוגים הרבים. השר ליברמן אמר לשר פנדיי כי ישראל מסייעת לנפאל באמצעות הקמת בית חולים שדה, כוחות חילוץ והצלה ומשלוחים של ציוד רפואי והומינטארי ותמשיך לסייע ככל יכולתה. השר פנדיי הודה לשר ליברמן על הסיוע ואמר כי העם הנפאלי מעריך מאד את העזרה שמושיטה ישראל לנפאל. השר ליברמן הודה לשר פנדיי על הסיוע שהעניקו השלטונות בנפאל באמצעות מסוקים לישראלים התקועים במקומות מרוחקים וקשים. השר ליברמן ביקש מהשר פנדיי אישור לשימוש במסוקים ששכרה ישראל מהודו ומסין על-מנת לחלץ את הישראלים התקועים והשר פנדיי נתן את אישורו לכך.

מנציגי משרד החוץ בנפאל נמסר כי סגן הרמטכ"ל הנפאלי וראש אמ"ן אישרו למשרד החוץ סיוע של מסוק צבאי לצורך חילוץ ישראלים באזור הלנג טאנג. בשעה האחרונה מתארגנת משלחת סיוע ישראלי שתתמקם בעיר המחוז DUNCHE (אזור לאנג טאנג). באזור זה דווח על אלימות בין תושבים מקומיים ומטיילים ישראלים. הצוות הישראלי יפתח חפ"ק באזור ויורכב מ-4 אנשי צה"ל שהגיעו לנפאל אמש, נציג יח' חילוץ מחברת הביטוח השוהה בקטמנדו ועובד מקומי מהשגרירות. נוכח גילויי אלימות כלפי מטיילים ישראלים הנחה סגן הרמכ''ל על יחידות הצבא לצאת לאזור ועשות שימוש בכוח פיזי על מנת להגן על המטיילים הישראלים.

צילום: דוברות מד"א/זק"א ואיחוד הצלה




















נפאל סיוע קטמנדו גלריה וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד