ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אנטוורפן מפולגת: סאטמר נגד ארגוני החסד

נציגי החסידות יצאו במכתבים חריפים נגד 'הצלה' ו'חברים', בשל השתתפותם בטקס לציון יום העצמאות של ישראל

רחובות אנטוורפן. צילום: פלאש 90
רחובות אנטוורפן. צילום: פלאש 90


אנטוורפן החרדית סוערת בעקבות מכתבי גינוי של חסידות סאטמר, בהם הם תוקפים את חברי ארגון 'הצלה' וארגון 'חברים' [כמו ארגון 'ידידים' בישראל].

הרקע למכתבים: השתתפותם של שני הארגונים בטקס יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל שנערך באולם 'רומי גולדמניץ סנטרום', שם התקיימו כמידי שנה חגיגות לכבוד יום העצמאות, והשנה לראשונה הצטרפו ארגוני החסד 'הצלה' ו'חברים'.

קהילת סאטמר הוציאה מכתבי מחאה, בהם גינתה את הארגונים: "מה גדול הצער שחברת "הצלה" פה בעירנו הצטרפה השתא להיות שותפים לדבר עבירה וחתמו להשתתף בניאוץ לשם שמים".

המכתב גם מסייג כי "חייבים להכיר להם תורה על כך שהם מצילים חיים במשך כל השנה, אבל כעת מדובר בטקס של חילול שם שמים, אין חולים כבוד לרב וזה סיוע להפצת מינות וכפירה".

גם הרב הגאון רבי חנניה יום טוב ליפא טייטלבוים, הדומ"ץ של סאטמר, הוציא מכתב בו הוא מסיר את ידו מארגון 'חברים' בעקבות השתתפותם ב"חגיגות יום אידם", כהגדרתו.

עם זאת, בקרב הציבור הכללי החסידי באנטוורפן לא מבינים על מה המהומה בנושא. גורמים בקהילה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אומרים: "אנו בכלל לא זוכרים ולא חושבים על יום העצמאות הישראלי, רק אנו מוזמנים ועוזרים בדרך זו לכלל תושבי אנטוורפן".
אנטוורפן יום העצמאות הצלה חברים סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד