כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לעשות שבת במלון קיבוץ לביא

מבקר התיירות של 'טלחופש' בדק את האירוח במלון קיבוץ לביא, וממליץ בחום 'לעשות' שם את השבת הקרובה

לעשות שבת במלון קיבוץ לביא


כמה פעמים אמרתם לחברים, או שמעתם את המשפט "תבואו לעשות שבת אצלנו". חשבתם פעם על משמעותן של צמד המילים "לעשות שבת"?

שכן אתם מתכוננים אמנם לקראת שבת, קונים זר פרחים צבעוני ומאיר עיניים לקשט את השולחן, טורחים על המטעמים, מזמינים משפחה וחברים, יושבים יחדיו בבגדים חגיגיים ושרים שירי שבת. אבל, אם תחשבו לרגע לעומק, השבת היא זו העושה אתכם.

יום אחד בשבוע שבו הכול שובת. אין טלפונים ניידים, אין שגרה, אין ארוחות בדד חפוזות. זמן שבת מתוק, מתענג, שהוא כולו שלכם. אפשרות להיות יחדיו כל המשפחה, לשמוע ולהשמיע דבר תורה, להקדיש לכל אחד את מלוא תשומת הלב, לשוחח, ליהנות מהאוכל ומהשירים ובעיקר מהשקט הנפלא של שבת.

אז נכון שאין כמו שבת בבית, בסביבה הבטוחה והמוכרת, אבל כשמדובר "בלעשות שבת" במלון לביא שבקיבוץ הדתי לביא בגליל התחתון, זה כבר סיפור אחר.

מלון לביא הוא לא רק מלון הדגל של הציונות הדתית, הוא בית חם ומשפחה חמה לאורחיו ולא משנה איזו כיפה הם חובשים על ראשם.

מלון לביא המשקיף על סביבותיו מרום גבעה פורחת בגליל, מטחווי קשת ממחלף גולני ואנדרטת החטיבה החומה, השורשית, המאגדת תחת כנפיה את הפסיפס הישראלי, הוא ישראל היפה.

לבאים בשעריו לקראת ערב שבת, נדמה שכל חלונותיו מוארים ומאירים שמי שמיים וריבוא ארץ ושהוא מחכה רק להם, עומד על הסף, מציץ בדאגה למגרש החנייה ונושם לרווחה כשהוא רואה את מכוניות הבאים מתמקמות ואורחים יוצאים מתוכן, מתמתחים מהנסיעה וממהרים לפגוש חברים, להתעדכן בחדשות האחרונות, לבדוק ששוב ניתנו להם חדרים שכנים.

המושג OVER BOOKING במלון לביא, מקבל משמעות קצת אחרת, שכן, אם מתחשק לכם בדקה האחרונה לפני שבת לבוא להתארח ואתם מרימים טלפון בחשש שמא זה כבר מאוחר מדי, שיחת הטלפון תרגיע אתכם תמיד והשמחה תחזור לעיניים.

"בטח שאפשר", יישמע הקול מעברו השני של הקו. נשמור עבורכם חדר מקסים ומקומות סביב השולחן בחדר האוכל ובבית הכנסת יש תמיד מקום, גם בכיסאות וגם בלב.

משפחה אחת גדולה היא משפחת מלון לביא, במיוחד בשבת וככל שיש יותר אורחים, ככה האווירה שמחה ומרגשת יותר. אם תשאלו את אנשי צוות מלון לביא הם יאמרו לכם בענווה שהם אינם נושאי דגל, מלבד אולי הדגל שבלב. אבל במלון לביא המציע לאורחיו חוויית אירוח מדהימה בכשרות מהדרין, המוטו הוא החיבוק החם והיחס האישי לכל אורח.

אורחי מלון לביא אינם מופתעים לקבל טלפונים וכרטיסי ברכה בימי הולדת ובשמחות, כי ככה זה כשמדובר במשפחה ותוכניית הפעילויות של המלון שליבתה עונג שבת כהלכתו, אינה מביישת שום מרכז תרבות בישראל.

אל בית הכנסת וחדר האוכל של מלון לביא ישובים זה לצד זה חרדים לבושים בהידור שבתי, לצד חובשי כיפות סרוגות בחולצות לבנות צחורות, קציני צבא ולוחמי ישיבות הסדר, שומרי מסורת וחילונים שמתגעגעים ליידישקיט מבית אבא.

"לכה דודי לקראת כלה, פני שבת נקבלה" הם שרים יחדיו והנה לכם יהדות במלוא יופייה ורעות ישראלית אשר שורשיה משתרגים באדמה הגלילית, בשדות הקרב, בצוותי הסיירות המובחרות, בגדודים, בפלוגות, במשרדי עורכי הדין ובשדות הגד"ש והפלחה.

אין פלא איפה שהשבת במלון לביא הפכה זה מכבר למותג ישראלי למהדרין.

יחד מטיילים בקיבוץ ובסביבתו, יחד שרים באוטובוס את שירת הארץ הקטנה והיפה שלנו. יחד עוצרים לסייע לחבר עם פנצ'ר בגלגל, יחד מתכנסים אל חדר האוכל והאודיטוריום לשמוע הרצאות בנושאים שונים, חלקם הרי גורל. יחד נהנים ממופעים, מסדנאות ומהפעלות, יחד קופצים להתרעננות בבריכת השחייה בשעות פעילות נפרדות ויחד מתחרים זה בזה בחיוך בסחיבת משקלים בחדר הכושר ובריצות למרחקים ארוכים.

והרי, להווה ידוע, "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה" ואנחנו ממשיכים ללכת בה יחד, לחזק בשעות קשות, לשמוח בשמחות, להיפגש על שבילי מלון לביא והקיבוץ המוריק שהוא ביתו, לטעום בכל פעם את טעמה המתפנק של השבת במלון לביא.

וכשמתגנבת לה איזו דמעה סוררת בקצה העין, אין צורך להתבייש בה ואין צורך מיידי למחותה, למרות שמישהו מהחברים כבר יגיש לך טישו בחיוך ביישני ויניח יד חברית על הכתף. ככה סתם, בלי מילים. כי רעות שכזו אינה נזקקת להן.

ועוד כמה מילים חשוב לומר על טיב האוכל ועל יופיו של השירות במלון.

הרבה פעמים כשאתם חוזרים מחופשה, שואלים אתכם איך היה האוכל ואתם עונים, סטנדרטי. במלון קיבוץ לביא מקומה של הסטנדרטיות כבר מזמן לא שם. האוכל הוא מלאכת מחשבת של טריות, איכות ועושר. ההגשה נאה והשפע בלתי נתפס כמעט. כי במלון לביא האוכל הוא חלק מהשירות ומהיחס האישי לכל אורח. ובקיבוץ לביא תמיד יש מה לעשות ומה לראות. הענפים החקלאיים, גינות הנוי, השבילים הפסטוראליים והתחושה הקהילתית העוטפת.

אז נכון שאנחנו רק בתחילת השבוע ונכון שעוד שבוע שלם ומבורך לפנינו. אבל כבר עכשיו, בקצות הלב והמוח כבר נרקם רעיון. בשבת הקרובה אתם במלון לביא.

קישורים:
לכניסה לאתר טלחופש - לחץ כאן
לביא מלון שבת קיבוץ תיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד