כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חשש הרב פינטו: מסירת ילדיו למשפחה אומנת גויה

במהלך שלב הטיעונים לעונש, הוגש לבית המשפט מסמך שכתב שופט אמריקאי, ולפיו אפילו יום אחד של מאסר יסכן את חינוך ילדי הרב • עוד בדיון: שורה של עדי אופי, בהם העיתונאי שלום ירושלמי והאם השכולה שרית וענונו

צילום ארכיון: פלאש90
צילום ארכיון: פלאש90


בבית המשפט המחוזי בתל אביב נפתח בצהריים (ג) שלב הטיעונים לעונש בתיק נגד הרב יאשיהו פינטו, לאחר הודאתו של הרב בעבירות של שוחד ושיבוש מהלכי משפט.

הדיון התקיים באולם הציבורי, מאחר וכבר בדיון הקודם לא היה מקום. האולם כולו התמלא בחסידיו ותומכיו של הרב, שעם כניסתו קמו ופצחו בשירה "צדיק יסוד עולם".

השופט ד"ר עודד מודריק דחה בפתח הדיון את בקשת הרב להורות על הגשת ראיות נוספות בדבר נסיבות הקשורות בביצוע העבירה, וקבע כי הגשת הודעותיו של קצין המשטרה תת ניצב אפרים ברכה אינה נחוצה בשלב זה.

מסמך שהוגש על ידי פרקליטי הרב, נכתב על ידי שופט אמריקאי, לפיו אם הרב ייכלא ולו ליום אחד, ולאור העובדה שאשתו חולה, ילדיו עלולים לעבור למשפחה אומנת שאינה יהודית.

הפרקליטות דורשת לגזור על הרב שנת מאסר בפועל בגין העבירות בהן הורשע, במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמו. פרקליטי הרב, עו"ד צביקה קלנג ואיל רוזובסקי, דורשים שלא לשלוח את הרב למאסר בפועל, בין היתר בשל מצבו הרפואי, ולשם כך הביאו מספר רופאים שהעידו בדלתיים סגורות. במהלך הדיון, השופט מודריק רמז שלמצבו של הרב לא תהיה השפעה מהותית על גזירת העונש.


צילום: אלי שלזינגר, וואלה חדשות

אם שכולה שבנה איתן בן וענונו נהרג בצוק איתן, שרית וענונו, באה לעדות אופי, ופירטה כמה הרב תמך בה ובמשפחתה, "לא ניתן להבין איך צדיק כזה צריך לעבור את מה שעובר ואת כל העלילות שמעלילים עליו. בזכות הרב בעלי ואני עומדים על הרגליים ובוחרים בחיים".

העיתונאי שלום ירושלמי שהעיד אף הוא סיפר שהוא מכיר את הרב פינטו 17 שנה, "זה לא רק החוכמה שלו, האנושיות, היחס הטוב כלפי כל אחד, מה שמשך אותי וציבור חילוני זה העמדות הליברליות שלו. ראיתי בו נקודת מפגש בין אנשים כמוני עם אנשים חרדים, עניים ועשירים, מזרחים ואשכנזים. הוא אמר תהיה צדיק, אל תהיה רב. הוא דאג למעמד האישה למשל שזה לא דבר מקובל מאליו. היחס לעובדים זרים".

עוד העידו 9 עדי אופי, בהם רו"ח מיכאל אוליאל, שעובד בעמותה בשם "אוצרות חיים" שהרב תרם לה. התובעת העירה שחלק מהכסף של עמותת שובה ישראל נשאר בכיס של הרב, העד הכחיש את דבריה.

במהלך הדיון התובעת עו"ד נאוה שילר התנגדה כמעט לכל בקשה מטעם הרב להגיש מסמכים ונהגה בחשדנות, "אסור להעמיס על בית המשפט". מרוב התנגדויות, השופט מודריק העיר לפרקליטות: "לא צריך לדאוג כל כך לעומס בתיק בית המשפט". השופט גם ציין לפרקליטי הרב: "אני נוטה לחשוב שלא הסתכנתם עד כדי כך להציג לי דברים שקריים".

סיכומי הטיעונים לעונש יתקיימו ב-3 למאי

צילום: שאול גולן, פלאש 90














יאשיהו פינטו טיעונים לעונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד