ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נפאל: ירד לתשעה מספר הישראלים מנותקי הקשר

חשש לחיי מאות איש עקב מפולת בוץ בשמורת 'האגמים הקפואים' • הרשויות ביקשו שלא לשגר עוד משלחות חילוץ

נפאל: ירד לתשעה מספר הישראלים מנותקי הקשר
דובר צהל


רעידת אדמה בנפאל: חשש לחייהם של 250 בני אדם בנפאל, עקב מפולת בוץ בשמורת לאנג טאנג, משם חולצו הבוקר ישראלים. תשעה ישראלים מוגדרים עדיין מנותקי קשר, מניין ההרוגים כרגע מעל 5,057, מעל 7,953 נפצעו.

תוך כך, בן 28 חולץ מהריסות בניין בקטמנדו, לאחר שהיה לכוד במשך 80 שעות. הוא חולץ ע"י צוות שהורכב מאנשי משלחת צרפתית וכוחות מקומיים. חמש שעות לקחו מהרגע שאיתרו אותו ועד לחילצו. הוא שהה בחדר ללא מים ומזון, לצד שלוש גופות. "נראה שהוא שרד רק בזכות כוח הרצון", אמר רופא שטיפל בו.

הרשויות בנפאל אמרו היום כי אין צורך בסיוע חילוץ נוסף וביקשו מהקהילה הבינלאומית לא לשלוח כוחות חילוץ נוספים.

הממשל הנפאלי מסר כי הרשויות במדינה ערוכות לבצע בעצמן את פעולות איתור וחילוץ הנעדרים. גורמים באו"ם אמרו בעקבות ההודעה כי "כוחות שנמצאים בדרכם לנפאל או שזה עתה נחתו ייקחו חלק בפעולות החילוץ, אך צוותים שממתינים במדינותיהם התבקשו שלא להגיע לנפאל".

גם הרשת החברתית "פייסבוק" מתגייסת כדי לעזור לנפגעי האסון בנפאל והשיקה מיזם שמאפשר לתרום שני דולרים למאמצי החילוץ. משתמשים בעולם דיווחו על הודעה שמופיעה בראש הפיד בפייסבוק שלהם וקוראת להם לתרום למען הנפגעים בנפאל כשפייסבוק תוסיף לתרומות שלהם בסכום של שני מליון דולרים.

עוד שירות של פייסבוק שהופעל במהלך האסון היה ה"סייפטי צ'ק", שירות פרי פיתוח ישראלי שדרכו משתמשים מעדכנים על מצבם ומיקומם על המפה בלחיצת כפתור.

תמונות מפעילות יחידת החילוץ הארצית ואנשי פיקוד העורף והקמת ביה"ח שדה
























נפאל רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד