י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה אמר הגראי"ל על הוידאו של החפץ חיים?

שורת צטוטים מרתקים מפי הגראי"ל שטיינמן • מה אמר השבוע ליעקב אשר? מדוע הוא דומה לחפץ חיים, ונפאל

מה אמר הגראי"ל על הוידאו של החפץ חיים?
שוקי לרר


הגראי"ל שטיינמן התבטא השבוע על האסון בנאפל שם נהרגו אלפים ברעש האדמה, ואמר: "בוודאי כונת הקב"ה לדבר אלינו, שאנחנו צריכים להתחזק, אך מי שם לב לכך".

כשנשאל מה רוצה הקב"ה מאתנו? ענה כי "מי שרוצה לדעת, מבין בדיוק מה הקב"ה רוצה ממנו, אך מי שלא מחפש לדעת לא יבין".

אנקדוטה מעניינת מעיד הגרמ"י שניידר וכשנכנס מזכ"ל דגל התורה יעקב אשר להתייעצות אמר לו הגראי"ל - "עכשיו שאתה לא חבר כנסת ולא ראש עיר, הרי אתה כמוני", הגיב אשר ואמר לגראי"ל באים לבקש ברכות, ואצלי לא. אמר לו הגראי"ל - מה שאנשים לא באים אצלך לקבל ברכות, יש להם טעות".

באחד הימים הזכיר הגראי"ל את הוידאו הנדיר שבו רואים את החפץ חיים כשהוא רץ, וכשאמרו לגראי"ל שיש שרואים בדמותו דמיון לרבינו, הגיב - "נכון, הוא היה קטן קומה וגם אני קטן קומה".

ועל השאלה אם שייך לברך על ראיית הוידיאו ברכת שחלק מחכמתו ליראיו, אמר שלאחר מיתה לא שייך לברך. ובכלל על וידיאו לא מברכים, גם על אדם חי, ואפילו אם רואים אותו בשידור חי באותו רגע ממש, לא שייך לברך, כי הברכה היא על שרואים "את החכם" והוידיאו זה לא הוא.

ומענין לענין מעיד הגרמ"י שניידר כי הבוקר אמר הגראי"ל על מה שכתוב בחז"ל שמלאכים רקדו בחתונה של אדם וחוה, ואמר הגראי"ל בחיוך - "אם היה מישהו שיצלם האיך שהמלאכים רוקדים, זה היה נמכר היום באלפי דולרים".

הרב שטינמן פרי חיים חפץ חיים נאפל וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד