י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זעם על ויינשטיין: "להעמיד היועהמ"ש במקומו"

בעקבות דברי היועץ המשפטי נגד פגיעה בסמכות בג"ץ, מגיבים בתנועה למשילות: "שיקים מפלגה ויתמודד בבחירות"

ויינשטיין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
ויינשטיין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, הביע היום (ד) את התנגדותו לכוונה להגביל את כוחו של בית המשפט העליון, במסגרת ההסכמים הפוליטיים. בתגובה, מסרה התנועה למשילות ודמוקרטיה כי מדובר ב"התערבות בוטה וחריגה מסמכות - על נבחרי הציבור להעמיד את היועמ"ש במקומו".

"היועץ המשפטי לממשלה התנגד בעבר ועודנו מתנגד ליוזמות שעלולות לפגוע בעצמאות בית המשפט העליון ובחוסנו", מסר ויינשטיין, "בית המשפט העליון בישראל הוא מוסד מפואר. הוא זוכה להערכה רבה ברחבי העולם".

"בית משפט עליון עצמאי חיוני לקיומה וחוסנה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. הוא מקדם ערכים ראויים וזכויות אדם. הוא אמצעי בלתו אין לביצור שלטון החוק. הוא תורם לדמותה ותדמיתה של מדינת ישראל בעולם כמדינה מתוקנת ומתקדמת. יש לשמור על מוסד זה כאחד מנכסיה החשובים של החברה הישראלית ובכוונת היועץ המשפטי לממשלה לעמוד על המשמר בענין זה״.

בתנועה למשילות ודמוקרטיה אומרים כי "היועץ המשפטי לממשלה אינו רשאי "לעמוד על המשמר" בפני יוזמות חקיקה של נבחרי הציבור. אם ויינשטיין מעוניין להביע עמדה בנושא הפוליטי ולהתערב במשא ומתן הקואליציוני, הרשות נתונה לו, כמו לכל אזרח אחר, להקים מפלגה ולהתמודד בבחירות על קולו של הבוחר הישראלי. על נבחרי הציבור להעמיד את היועץ המשפטי לממשלה במקומו, ובאופן דחוף ובהול, שכן התערבות בוטה זו וחריגתו של היועץ מסמכויותיו, היא הסכנה האמיתית לדמוקרטיה הישראלית".
יהודה ויינשטיין יועץ משפטי חקיקה בג''צ תנועה למשילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד