כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הכחלונים באים: אוצר, שיכון וקבינט בטחוני

יו"ר כולנו חתם על הסכם קואליציוני, במסגרתו יקבל את משרד האוצר ומנהל התכנון וחברות בקבינט, תוקם וועדה בנושא הדיור ויגדל שכר החיילים • עוד בג'ובים: משרד השיכון, המשרד לאיכות הסביבה, וועדת העבודה והרווחה וסגן שר

צלם:מרים אלסטר פלאש 90
צלם:מרים אלסטר פלאש 90


לאחר 35 ימי משא ומתן לא קלים, חתמו הערב (ד) נציגי מפלגת כולנו על הסכם קואליציוני ראשון עם מפלגת הליכוד כשותפה בכירה לממשלה הבאה.

קודם לחתימה, נפגש יו"ר כולנו משה כחלון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. השניים דנו בנקודות האחרונות לקראת החתימה על ההסכם ועל העבודה המשותפת שצפויה להם, ולאחר מכן הגיעו למשכן הכנסת וחתמו על ההסכם.

מפלגת כולנו תקבל לפי ההסכם הקואליציוני עם הליכוד את משרד האוצר וכן את מנהל התכנון עבור משה כחלון, משרד השיכון עבור ח"כ יואב גלנט ואת המשרד לאיכות הסביבה. וכמו כן סגן שר שטרם הוחלט באיזה משרד יהיה, וכן ראשות וועדת העבודה והרווחה.

כחלון יכהן גם כחבר בקבינט המדיני ביטחוני, ואילו יואב גלנט יהיה משקיף בקבינט ללא זכות הצבעה - לאחר התנגדות של ראש הממשלה.

בהסכם הקואליציוני עם כולנו, הכולל 70 סעיפים, מופיעים סעיפים רבים בנושא הדיור. לפי ההסכם, תקום ועדה לקידום הרפורמות בדיור. אך לא ברור אם היא תהיה מקבילה לועדת הכספים ואלו סמכויות יהיו בידיה.



בהסכם מופיע גם סעיף העוסק בתוספת שכר לחיילים בשרות סדיר שמוערך במיליארד שקל. כך גם המלצות וועדת אללוף שייכנסו לתקציב המדינה ויבוצעו ב-10 השנים הבאות.

יצויין, כי במהלך המו"מ התנגד כחלון נחרצות לחוקים נגד בית משפט העליון - למרות רצונן של מפלגות הליכוד והבית היהודי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך את שר האוצר המיועד, משה כחלון עם חתימת ההסכם ואמר: "התחייבנו במהלך מערכת הבחירות לפעול על מנת להוריד את מחירי הדיור ויוקר המחייה, לקדם שורה של רפורמות ולהמשיך להזניק את כלכלת ישראל. כבר היום כלכלת ישראל נבדלת מכלכלות מערביות אחרות משום שהיא ממשיכה להמריא בעוד האחרות מדשדשות. הכוונה המשותפת שלי ושל משה כחלון, שר האוצר המיועד, היא שכל מי שיישב סביב שולחן הממשלה ואני מקווה גם בכנסת היא לפעול ולהטיב עם אזרחי ישראל באמצעות הצמחה של הכלכלה הישראלית שתניב את הפירות לכלל האזרחים.

"אני נלהב לקראת העשייה המשותפת שלנו, דיברנו הרבה על הצעדים שיש לעשות יחד. לא הכל מופיע בהסכמים הקואליציוניים כי אין צורך בזה, הדבר החשוב שהושג היא ההבנה לשיתוף פעולה למען הכלל. אני מתכוון לעבוד בכל העוצמה שניתנה בידנו על ידי אזרחי ישראל כדי להטיב באופן עמוק עם אזרחי מדינת ישראל. משה – אני שמח לקבל אותך בחום ובשמחה".

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון: "סיימנו מו"מ ארוך שהתמקד בכלי עבודה ובאמצעים שיסייעו לנו לקדם רפורמות. המשק הישראלי זקוק לרפורמות ואנחנו בסיעת כולנו יחד עם סיעת הליכוד, רה"מ והשרים נדע להוביל אותן. בממשלה הבאה נקדם רפורמות בדיור, בבנקאות ונפעל לצמצום פערים בחברה הישראלית. אנו בטוחים שנקבל שיתוף פעולה מלא מראש הממשלה, מחברי הכנסת מהקואליציה וגם מהאופוזיציה. לא מדובר ברפורמות סקטוריאלית אלא בכאלה שיעזרו לכל אזרחי מדינת ישראל – מהעיר, מהכפר, מהצפון ומהדרום בלי קשר לדת או לאום. לכן אני מצפה לשיתוף פעולה מלא ממפלגות הקואליציה וגם ממפלגות האופוזיציה. אני מודה לרה"מ על שיתוף הפעולה ומצפה לשיתוף פעולה בעתיד על מנת להצליח".
כחלון הליכוד הסכם קואליציה שיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד