ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מזל טוב: נחתם ההסכם עם יהדות התורה

גפני לנתניהו: "תעשה כל מאמץ שכל השותפים ייכנסו בקרוב, במיוחד ש"ס. אנחנו רוצים שזה ייגמר במהרה" • צפו

מזל טוב: נחתם ההסכם עם יהדות התורה


כצפוי, ההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה והליכוד נחתם הערב (ד), לאחר חודש בו קיימו הצדדים עשרות פגישות משא ומתן, ודנו על שורה ארוכה של סעיפים חשובים הנוגעים לגורלה של היהדות החרדית ולתיקון החקיקה מהשנתיים האחרונות שפגעה בציבור החרדי.

ראש הממשלה הגיע במיוחד למשכן הכנסת, שם נפגש עם חברי הכנסת של יהדות התורה וחתם על ההסכם הקואליציוני.

ח"כ משה גפני אמר לנתניהו במעמד החתימה: "עברנו תקופה מאוד קשה בשנה ושמונה חודשים של הקואליציה הקודמת. זה הסכם ארוך מאוד שיורד לרזולוציות נמוכות מאוד. לא היה קל לצוות אבל אנחנו מודים להם על מה שהם עשו. אנחנו רוצים לחזור לכנסת ה-18, הממשלה ההיא עשתה הרבה מאוד דברים. אני גאה שלא הייתה עלינו ביקורת בקבלת תפקידים. אני מבקש אדוני ראש הממשלה שתעשה כל מאמץ שכל השותפים ייכנסו בקרוב, במיוחד ש"ס. אנחנו רוצים שזה ייגמר במהרה".



כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' היום, כולל ההסכם שורה ארוכה של הישגים, בנושאי חוק הגיוס, הגיור, החינוך החרדי, תקציבים וקצבאות ילדים, טיפולי שיניים חינם ועוד.

התפקידים בהם תזכה יהדות התורה - סגן שר במעמד שר עבור ח"כ יעקב ליצמן, ראשות וועדת הכספים עבור ח"כ משה גפני, תפקיד סגן שר עבור ח"כ מאיר פרוש וראשות וועדה לח"כ אורי מקלב, סגן יו"ר הכנסת ברוטציה עבור ח"כ ישראל אייכלר.

כצפוי, יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס הערב לביטול חוק השוויון בנטל על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד ליהדות התורה: "נתניהו מוכר את הערכים של מדינת ישראל בתמורה לקואליציה. ראש הממשלה, שטוען כי הוא עומד בראש מפלגה ציונית, מכר היום את ערכי השוויון והנשיאה המשותפת בנטל למפלגה לא ציונית. את החשבון מגיש נתניהו לציבור המשרת והעובד, לאותם חיילים וחיילי מילואים שרק בקיץ האחרון הגנו בחירוף נפש על תושבי הדרום. 'יש עתיד' לא תוותר ותלחם על החוק ההיסטורי הזה".

ח״כ יריב לוין, יו״ר ועדת החוץ והביטחון וחבר צוות המו״מ הקואליציוני, הגיב: ״חתמנו הערב שני הסכמים קואליציוניים חשובים עם כולנו ויהדות התורה, הסכמים אשר יפעלו לטובת כלל אזרחי ישראל. יש בהם התחייבויות לרפורמות מרחיקות לכת שישפרו את חיי אזרחי ישראל בתחומים רבים.

"המשימה שנותרה בפנינו היא לסיים את התהליך ולהגיע לסיכומים עם השותפות הנותרות. אני קורא לחברינו מסיעות הבית היהודי, ש״ס וישראל ביתנו להניח בצד את המחלוקות המעטות שנותרו ולחתום בהקדם על הסכמים שיאפשרו את תחילת עבודתה המיידית של הממשלה הבאה. האתגרים שבפנינו מחייבים זאת. כפי שאמרנו מהיום הראשון, פנינו לממשלה מאוחדת ויציבה, אשר תבטא נאמנה את המנדט שקיבלנו מציבור בוחרינו.״
הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד