י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חותם שבוע: הסיפורים שלא תמצאו בשום מקום

הסיבה האמיתית לחגיגות ב'דגל', מאבק הציוצים, החדש של M.B.D והדרמה במערכת משפחה • וגם: כל הפינות הקבועות

חותם שבוע: הסיפורים שלא תמצאו בשום מקום


פינת היומולדת: הגיל האמיתי של מוישהל'ה
שבוע עמוס אירועים עבר על לייבל'ה, שחגג אמש עד השעות הקטנות על אקסל וביסלי פלאפל את החתימה המיוחלת על ההסכם הקואליציוני, וכבר החל לפנטז על ג'וב מבטיח באחד ממשרדי הממשלה שנפלו בידיים חרדיות.

בכדי שלא להיקלע לאווירה של ליצנות וקרירות חלילה, פנה לייבל'ה לרבי מזלאטשוב בני ברק, שהוכתר זמנית כאדמו"ר הווטסאפ וכרבה של קבוצת 'המושכים בחוטים' הפופולארית. לייבל'ה עקב בחרדת קודש אחר ביקורו ההיסטורי של הרבי במעונו של הרבי מבעלזא בירושלים. את ההקלטה המהדהדת שהפקיד הרבי בידיו, שומר לייבל'ה לפורום מצומצם יותר ולפרויקט חג של שימען.

אבל אם חשבתם שהחגיגה הגדולה של 'דגל' השבוע הייתה ההסכם הקואליציוני, פספסתם בענק. בעוד ליצמן מחליף קריצות עם נתניהו, ליקקו הדגלאים את שרידי העוגה מחגיגת יום ההולדת ה-63 של ח"כ מוישלה גפני. אממה, אצל גפני, כמו ליטוואק מצוי, שום דבר לא עובר בלי להסתבך קצת בדרך, וכך היה מעשה:

שלל פרשנינו שגילו זה מכבר את נפלאות הטוויטר, והתקוטטו השבוע על טיפולים רפואיים וטריקים פוליטים אפלוליים, לא שכחו לצייץ במהירות הבזק איחולי מזל טוב לח"כ האהוב. או אז התעוררה מחלוקת של ממש, בן כמה הזאטוט? בעוד ברייטקופף וישראל כהן הזקינו את מוישהלה זוטא בשנה וחגגו לו 64, גילו אליטוב ושיף תושיה ודייקו בגילו המופלג של הח"כ המסור, שעם סיום הקדנציה הנוכחית - יוכל לפרוש לפנסיה בגיל המתאים.











ובעוד גפני שקוע בענייני היומולדת, נזקקה דגל לאדם בוגר שישא את עול המו"מ על כתפיו. כתמיד, הוטלה המשימה על מקלב החרוץ, שתועד על ידי לייבל'ה באופן חריג כשהוא הופך את גפני לעוזרו, ומעיין באריכות בטיוטות המו"מ כדי להיע את הערותיו. לייבל'ה משוכנע שהציבור החרדי כולו חייב הכרת הטוב לר' אורי [וגם לשמוליק ליטוב, אבל זה כבר עניין למדור מיוחד בפני עצמו].





מעט לפני חגיגת ההסכם, נודע ללייבל'ה כי הרבי מסלונים מביע התלבטות של ממש באשר לחתימה, וח"כ מאיר פרוש נאלץ לקושש רגליו ולשוחח ביחידות עם האדמו"ר. ‏לייבל'ה לא פספס דרמה משובחת שכזו, אלא שכאשר ניסה להיכנס לקודש פנימה בחצר החסידות בירושלים, גילה כי הרה"ח יוסי לוריא מונה לשמש כגבאי בקבלת הקהל, ואם תהיתם, מדובר בלא פחות מאביהם של הדובר האלעדי חיים והכלכלי של המבשר אברהם. או במילים אחרות ובשורה התחתונה, שניהם עובדים בעיתון.

ואותו חיים שמדברר את העיר האלעדית, נצפה השבוע במרכז מסחרי בעיר מושך כסף מהכספומט. לייבל'ה שוחח עם יודעי דבר שעדכנו כי לוריא קפץ כנשוך נחש כאשר הבין שתועד.





ומאלעד לעיר התורה בהרי יהודה, שם התבצעו עבודות תשתית בצנרת המים באמצע הלילה. עובדי העירייה המסורים החליפו צינוך מים ראשי בגבעה B בקור המצמרר של שעה שלוש לפנות בוקר, וראש העיר מאיר רובינשטיין התייצב לצידם עם כיבוד משובח, ולא נחה דעתו עד שווידא שכולם טעמו מהרוגאלך החמים.





ומי שדווקא נטש השבוע את ביתר עילית והעפיל צפונה, הוא יקיר המדור ובעל הכפולה המשפחתית אריה ארליך, שבטוח יודע מה פרוש החליט לגבי סגן שר בחינוך, יחד עם תושב ביתרי נוסף העונה לשם חיים רבינוביץ, ומתפקד כ'מפקד' של הדלקת באיאן וכעוזר של הח"כ המיועד להיות סגן יו"ר הכנסת ברוטציה. השניים נצפו מקיימים בנפשם 'כדאי הוא רבי שימען לסמוך עליו' ונשענו על הציון הקדוש. לייבל'ה התקשה למצוא את רכבו של ארליך במירון והוא משער שהכתב החסכן תפס טרמפ על רבינוביץ.





ואפרופו פרוש ואייכלר: שני חברי הכנסת והסגנים לעתיד חגגו ויחגגו 60 שנות קיום על אדמת מדינת ישראל. ישראל אייכלר הקדים לציין יומולדת בד' ניסן, ואילו מאיר פרוש יחליף קידומת בכ"א סיון - יחד עם הרעייה שתעשה זאת מחר בי"ב אייר. כנהוג מפני העין הרע במשפחות החשובות דנן לא עורכים ימי הולדת ומסתפקים באיחולי מזל טוב.

ויומולדת אחרון לפינה זו: אשת השיווק המיתולוגית של 'יתד' ובתו של אחד מחברי הוועדה הרוחנית הופתעה השבוע לגלות עיתון אכיל של יום שלישי, ולצידו נרתיק הפלא האגדי ומפתחות הרכב, מתנה ליום הולדתה. לייבל'ה מקווה שציפי לא תבדוק את הרעיון ברמה השיווקית.





בשבת האחרונה התארחו להם לייבל'ה והינדל'ה באם המושבות, שם התקיימה שבת חזנות מפוארת. לייבל'ה שם את פעמיו אל בית הכנסת הגדול בעיר, והצטופף לו בינות המתפללים הרבים, כאשר צד בזווית העין את חבר הכנסת הש"סי למהדרין יואב בן צור, מתרווח לו במושב בכותל המזרח יחד עם הנציג המקומי אוריאל בוסו. לייבל'ה הביע תמיהתו בפני בן צור, ונענה על ידיו כי הוא ״מאד מאד אוהב חזנות, והבנים שלי גם כן נמצאים בתחום״. ועל זה לייבל'ה אומר, אם האשכנזים יושבים כבר בממשלה, אולי נלמד מהם איך צועקים...

פינת התקשורת
בעוד לייבל'ה עסוק בעימות המסקרן בין החרדים לרביב דרוקר שהתפתח השבוע, היה הקולגה מני גירא- שוורץ טרוד בעיסוקיו בניו יורק, שם שהה שבוע וקצת, ונצפה כדרכם של הניו יורקים סועד ארוחת בוקר טרייה. לייבל'ה כואב את כאבם של אנשי הערוץ הראשון שנאלצו להסתדר בלעדיו, מסתבר שלא הכול אפשר לעשות דרך הסלולר. לייבל'ה שולח ד"ש חם לאלי ק. השכן היקר.





עוד בממריאים חו"לה: יעקב מורגנבסר, עוזרו של חבר הכנסת אורי מקלב, שניצל את הימים האחרונים טרם הרכבת הממשלה, ועלה על מטוס לאירופה. לייבלה מקנא ומקווה לעשות זאת בעוד שבועיים. פרטים יבואו.

ומי שהסתפק בנסיעה למירון הוא האיש והמקומות הקודשים, זה ששדרן מסויים לא נתן לו לדבר ביום העצמאות, הלא הוא הרב יוסף נחמיה שווינגר, שנצפה מתפלל שחרית בציון. לייבל'ה הציץ בשעונו והסיק מיד שמדובר בתפילין של רבינו תם, והוא מוכרח לציין לשווינגר שהזקן שגידל ב'ספירה' עושה אותו צעיר מתמיד.





מיטב אנשי התקשורת בירושלים חגגו בצהרי רביעי בשמחת ברית המילה של האיש המתוק אבי יוספי, שעושה את עבודתו במסירות אין קץ. באירוע שנערך באולמי בית ישראל בירושלים, נצפו כל חברי מועצת העיר החרדים [למעט כמה...] בחיקה כובדו קלרמן, דייטש ושאר מכובדים. לייבל'ה משגר את איחוליו הרבים למען יתן בלב מלכה הדסה בהר חומה.








ומחוץ לאולמי בית ישראל, גילה לייבל'ה שיחה עירנית שהתפתחה בין דודו עמר [להלן – דרעי] ובין בנימין מחלב [להלן - אלי ישי/ יחד ז"ל] בה השתתף גם יוסי רוזנבוים, שמייחל כבר לדעת אלו תיקים ייפלו בחיקם של גלעד ארדן וגילה גמליאל [ניחוש פרוע של לייבל'ה: פנים ואולי תקשורת], באוזן קשבת שמע לייבל'ה את עמר משתתף בצערו של מחלב ותוהה כמה חייבים לו מהבחירות. שלא תדע עוד צער. [במאמר המוסגר, לייבל'ה חייב התנצלות לעמר, על שהבריז בשל שינה עמוקה של שבת בבוקר מהקידושא רבה שנערך בבית כנסת צנוע בפאתי רמות 06. לפי דיווחים מוקדמים היו כל המוצרים בהכשר בית יוסף, למעט ההרינג שלא נחשדו האורחים הספרדים באכילתו].





ובשיאה של השמחה נצפה יעקב כהן, האיש ובית הגר"ח קנייבסקי, ועמו חיליק והיין ממנו רכשו השבוע נגידי חו"ל כמות מסחרית לקראת בואם לארץ לל"ג בעומר. השניים סגרו דילים אחרונים לקראת הילולת רשב"י, ולייבל'ה תקתק כדרכו.





דרמה של ממש התרחשה השבוע במשרדי עיתון משפחה: תיבות המייל במערכת חדלו ביום שלישי אחר הצהריים מלקבל דברי דואר וגרמו עיכוב משמעותי בעבודת המערכת, לשמחת העובדים שאצו רצו לתחזק את חשבון הטוויטר האישי. לבסוף הוזעק למקום טכנאי מחשבים מוסמך שפתר את הבעיה בנקל.

ואפרופו 'קידושים': מי שיערוך השבת מגה קידושא רבה, הוא מוישה רוזנגרטן, מנהל תחום קשרי לקוחות למגזר החרדי בכללית שחבק בת. רוזנגרטן, שזכה לברכת ענק ביומונים מכל מקשרי הלקוחות בערים השונות, הזמין את החברים לקידוש בבית הכנסת של קהילת שערי תפילה היכל זרח בברכפלד. בתקווה שאירועי שבת שעברה לא יחזרו על עצמם - מבטיח לייבל'ה להשכים ולהשתתף.

הפינה המוניציפאלית
ביום שישי, במבחני ההלכה של 'דרשו', צפה לייבל'ה במודיעין עילית בשניים - המרא דאתרא הרב מאיר קסלר וראש העיר יעקב גוטרמן - תופסים שיחה ערה על ענייני העיר וגלילותיה. לייבל'ה שמח לדעת ששיתוף הפעולה בין הרב והראיס איתן מתמיד.





ומי ששולח 'אשכולות' של תמונות מהמבחנים - חבר מועצת העיר ירושלים שלמה רוזנשטיין, מראשי ארגון 'דרשו', נצפה יחד עם שרגא ניימו בסוף השבוע שעבר בתפילה בכותל המערבי. ויש גם תמונה.





ואם כבר ניימן יקירנו, רכב אחד תפס השבוע את עינו של לייבל'ה, הלא הוא רכבו של שרגאל'ה, שמלבד מה שהוא מביא את אשתו מהעבודה כל יום באזור ספרא, מכהן גם כנהגו הצמוד של פטרון 'דרשו' הרב דוד הופשטטר, וכך נלכד הרכב כשהוא חונה סמוך לישיבת עטרת שלמה במודיעין עילית.





ומניימן לידיד נפשו, חיים אסחייק, שלאחר שסיים למשב"ק במסע הלווית אשת הנשיא מפוניבז' ע"ה, ביצע סלפי עם רב הסלבס מרדכי חסידים, וכמו שנאמר מסלפים עצמם לדעת.





סלפי משעשע ביצע השבוע גם נפתלי זאבי, האיש החזק בעיריית ירושלים, שהצטלם בשוק עם שמואל יצחקי, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר ומומחה לענייני קברים בהווה.





ואילו הקוסם של ספרא, שמוליק יעבץ, ניצל את יום החופשה בעצמאות ועלה עם ילדיו להתברך אצל גדולי ישראל בבני ברק.





ומעיישה קטן מאנ"ש: בקבוצת ווטסאפ חסידית בה חברים החסידים מחו"ל הרוצים להתעדכן מהחדשות בארץ, אחד מחברי הקבוצה שהיה במסע עם חתנו של הרבי באוקראינה והתפלל על קברי הצדיקים שלח תמונות בקבוצה המשפחתית. אממה, אחד האחים [עסקן גדול באלעד] העלה 48 תמונות וסרטונים בקבוצת החסידות, ומיד קמה קול זעקה וכמה חברים מחו"ל פרשו מהקבוצה. העסקן האלעדי לא התנצל לבקשת המנהל ופרש כמו גדול. [כל ניסיון כושל לנחש את שם החסידות ו/או המעורבים - על דעת הקוראים בלבד].

עוד בחיפה: לאחר שמסר שבעה שיעורים ביום העצמאות, הגר"ד הראשי לאו הגיע לעיר הכרמל וערך ביקור עם מסירת שיעורים בחסידויות, ולסיום התרווח אצל הראיס של הנמל, יונה יהב.





וברביעי בערב, לאחר שלייבל'ה חזר מנמל תל אביב דווקא, הוא צפה בשלום פישר בחברת עובדיו וחבריו בסניף קפה קפה המקומי.



פינת המוזיקה הווקאלית
בעולם המוזיקה החסידית הממתין בקוצר רוח ובצרידות ווקאלית לסיום ימי הספירה, התבשר לייבל'ה השבוע על הקמת המקהלה ברודערס האחים שפריי שמופיעים ווקאלית בינתיים. האמת, אחלה מקהלה, שמהווה תחרות של ממש ל'שירה' האמריקאית, שם אמון על אחד מחברי המקהלה אלי שפריי מיועדנו. לייבל'ה משגר ברכת הצלחה וחושף כאן לראשונה כי יומן ההזמנות כבר עמוס.





ובניו יורק: גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד מצוי בגימורים אחרונים לקראת צאת אלבומו החדש. כחלק מהעיבודים הוזעק גם יואלי דיקמן, ואפילו מקהלת 'שירה' מהאייטם הקודם תלווה בקולותיה את ההפקה המרשימה.





ואם ב'שירה' עסקינן: החבר זאבי פריד, שלייבל'ה משוכנע ששכח אותו לגמרי, מצא זמן פנוי בימי ספירת העומר לעזור לבנו לתקן את אופניו ברחובות בורו פארק. לייבל'ה בטוח שאם יתעוררו בעיות רכניץ יסדר את הכול.





ואילו הזמר בערי וועבר, שנהיה חסידו של הרב של שובו הנמצא בגלות בהולנד, נצפה יותר ויותר בתקופה האחרונה במחיצתו של הגר"א ברלנד. לייבל'ה מאמין שבחופות אותם עורך הרב מבצע בערי כמה קולות.



פינת המזל טוב:
ברכת מזל"ט ליו"ר ארגון לב לאחים אליעזר סורוצקין, לרגל אירוסי בנו - בחיר ישיבת עטרת ישראל - עם בתו של עוה"ד דוד שוב מתל אביב. בורא עולם בקנין השלם זה הבניין.

והנה ההודעה ששיגר להלן הרב מרדכי בלוי: "בוקר טוב חברים, בשטו"מ ובמז"ט נולדה לנו לפני מספר דקות נכדה ירושלמית אצל בני השקדן הרה"ג רבי חיים יהודה אריה בשו"ט ושמחות אצל כולם, אמכי"ר. מרדכי בלוי". לייבל'ה מאחל לסב הירושלמי הגאה רוב נחת ואושר מלוא חפניים.

צמרת פעילי ש"ס ופעילי יחד התאחדו ביום שני השבוע לחגיגת הבר מצוה שערך נסיך הווטסאפ ואיש ה'משמרת' בדימוס אלחנן בוזגלו לבנו באולמי האצולה בתלפיות. לייבל'ה התפנק כידו הרחבה של אלחנן והוא מאחל לו שבנו יהיה נסיך ממלכת יהדות ספרד. על הדרך תועד גם הפנסיונר הש"סי ניסים זאב עם אח של...





מזל טוב לר' חנניה צ'ולק יו"ר 'עזר מציון', שלאחר שנישא בשנית אירס אמש את בנו יוסף שלמה נ"י, מבחירי ישיבת מיר ברכפלד.

מזל טוב למנהל השיווק הארצי-חרדי של לאומית שירותי בריאות, אפרים רוזנשטיין והחיוך, לרגל הולדת הבן.

כוס תנחומים לסגן ראש העיר הספרדי בבני ברק אלי דדון, שקם מהשבעה על פטירת אמו מרת סעדה דדון ע"ה. לייבל'ה חושף כי ראש העיר השניידרי הגיע לנחם, ולפי התמונה נראה ששניידר מחלק הוראות לסגנו.





ולאחרונה, שוקל לייבל'ה לפתוח משרד שידוכים לפרק ב' עבור הברנז'ה החרדית, לאחר שרשם השבוע לפחות שלוש פרידות כואבות. לייבל'ה בהחלט לא יפרט במי מדובר, אך הוא מעדכן שהרשימה הולכת ומתרחבת, בארץ ובעולם, והגיטין מתעופפים בבתי הדין כמו לחמניות טריות.
לייבלה רכילות זלוטשוב חידה מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד