א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

סגן השר פרוש בראיון: "יש בשורה. נתקן מה שנעשה בשנתיים האחרונות"

ח"כ מאיר פרוש, שימונה לסגן שר על פי ההסכם, בראיון מקיף ל'בחדרי חרדים' • על הפתרון האידיאלי שנמצא לסוגיית הגיוס, הגיבוי מנתניהו נגד מתקפת ההסתה של לפיד, ויחסיו העתידיים עם שר החינוך • צפו

סגן השר פרוש בראיון: "יש בשורה. נתקן מה שנעשה בשנתיים האחרונות"


ח"כ מאיר פרוש, מראשי צוות המו"מ של יהדות התורה, בראיון נרחב ל'בחדרי חרדים' מיד בצאתו מהחתימה על ההסכם הקואליציוני עם ראש הממשלה, והשיב על שורה ארוכה של שאלות העומדות על הפרק.

"יהודי לא יכול לומר על דבר כשהוא שואף להגיע למאה אחוז שזה טוב, אבל במובן האנושי אין ספק שיש כאן הסכם טוב. אנחנו לא הגענו עדיין לימות המשיח, אם היהדות החרדית צריכה לברך על הסכם היא צריך שזה יהיה פיקס. פה יש עוד הרבה דברים שצריך לעבוד עליהם וצריך לתקן אותם בחקיקה, יקח לנו זמן, אבל אנחנו מלאי תקווה שאנחנו נסיים את כל מה שהעלינו במסמך שחתמנו עליו".

שנתיים קשות עברתם עם נתניהו, האם אחרי הפגישה הערב הכל מאחורינו ויוצאים לדרך חדשה?

"אני לא נמצא כאן בכנסת כי זו החברה שאיתה אני חי ואנחנו חיים ביחד והילדים שלנו מתחנכים יחד בבתי ספר משותפים. לנו יש את אורח החיים שלנו שהוא שונה לגמרי משל אחרים, אבל לכנסת אתה בא כדי לייצג את הדברים שהיהדות החרדית צריכה, ואני לא יכול להסתובב כאן עם לב כאוב ועם בטן מלאה עם טענות, אני מחפש שיושיט לנו את היד. ואם ראש הממשלה חשב ורוצה אותנו בממשלה הבאה אז אנחנו הולכים לפעול יחד. אני כמובן דואג לציבור ששלח אותי לפה ואנחנו צריכים לעשות את זה. צריך לשכוח מהעניין של טינה, שינאה ונקמה זה לא נמצא בעולם הפוליטי".

אין ספק שאחד הדברים שמאוד פגע בציבור החרדי זה חוק הגיוס, איזה בשורה אתם מביאים הערב לציבור?

"שבעזרת השם עד אישור התקציב בחודשים הקרובים יצטרכו לשנות את החוק במובן הזה שהוא לא פוגע בציבור החרדי. החוק יהיה בנוי בצורה כזו שמי שרוצה לשבת וללמוד יוכל לעשות זאת. אין שום ספק בזה. אנחנו לא יכולים להיות שותפים לדבר שיהיו הגבלות שיגידו שזה יכול ללמוד וזה לא, מי שרוצה ללמוד יוכל ללמוד. זו האמונה שלנו ועם זה אנחנו יכולים לחיות ורק עם זה."



אתה הולך להיות הסגן של נפתלי בנט במשרד החינוך החסים ביניכם היו מתוחים...

"אני עדיין לא יודע מי הולך להיות שר החינוך, אומרים שזה נפתלי בנט. כאשר ייבחר שר איתו נעבוד. אין מצב שבאת לכנסת ואתה רוצה לסחוב איתך מטענים ודברים רגשיים שפגעו בך ואתה לא יכול לסלוח ולמחול. בעולם הפוליטי זה לא קיים. אנחנו רוצים להמשיך הלאה ולאפשר לציבור החרדי לקיים כאן חיי קהילה באורח חיים חרדי, אלו הדברים שאיתם אנחנו צריכים למצוא את המסגרות לדבר הזה. אבל אנחנו לא לבד בקואליציה, יש כאן שותפים, אבל אנחנו באים עם מסר מסוים ויש לנו דרך משלנו ואנחנו צריכים לתקן את כל מה שנעשה כאן, ונעשו הרבה דברים שפגעו בציבור החרדי".

יעקב אשר איפה הוא בסיפור?

"זה דבר שכולנו מצטערים עליו שקיבלנו רק שש חברי כנסת ויעקב אשר לא נבחר, ואני בטוח שעם הכישרונות שלו הוא יוכל להוכיח לכולם שדעתו תישמע וכולנו נשמע עליו".

מתפרסם ההסכם הקואליציוני ויאיר לפיד כבר מסית...

"אני גם בדברי עם ראש הממשלה עכשיו אמרתי לו שהוא חייב לדבר ולומר מה שהעם נתן לו להנהיג ולהיות ראש ממשלה, הוא קיבל 30 מנדטים - אף אחד לא ציפה לזה ויש לו את המנדט, והוא כבר אמר מה שהוא רוצה לעשות ואמר גם לפני הבחירות שהוא יתן לכחלון להיות שר אוצר וגם לגבי הגיוס הוא ראש ממשלה ויש לו מנדט. אנחנו ניתן לו את כל האפשרויות שהממשלה הזאת תחזיק ארבע וחצי שנים ולדבר בשם המנדט שיש לו".

אתה מצפה שהוא יגבה אותכם בהתקפות האלו?

"מתקיפים אותו על זה שהוא נתן לנו. אבל הוא ראש ממשלה ויש לו את הזכות והוא יודע בדיוק מה הוא קיבל ומה הציבור שלו רוצה ואף אחד לא יכול לדבר בשם הציבור".

אתה יכול לומר לאנשים בבית שהשנתיים הרעות עברו?

"יש אופק חדש ויש סיכוי לתקן את מה שנעשה בשנתיים האחרונות, יצרנו כלים לכך עכשיו צריכים ליישם אותם, ובעזרת השם אם ניישם אותם אז יש בשורה".
פרוש וידאו קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד