ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הנשיא נגד החרדים: "ההסכמים הם טעות"

רובי ריבלין תקף את הסעיפים בהסכם עם יהדות התורה בנושא לימודי הליב"ה, ודרש מהחרדים לעשות שירות אזרחי

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90


נשיא המדינה רובי ריבלין נשא דברים הערב (ד) ב"פורום הפיס לחינוך וכלכלה" בירושלים, ותקף את ההסכם הקואליציוני.

"אני מחכה ליום ששר החינוך יאמר שהתיק שלו הוא החשוב ביותר בישראל ושהוא העדיף אותו על פני החינוך", פתח הנשיא.

"העובדה שאני שומע כעת שלימודי הליבה הם אחד מההסכמים שיתגבשו היא טעות, קודם כל מצד החרדים. לצערי הרב האינטרס הראשוני של כל מערכת צריך להיות כן ללימודי ליבה, זה לא אמור להיות תנאי למ"מ. זהו צורך של החרדים להבין מה זה מתמטיקה ושאר מקצועות הליבה.

"נושא לימוד התורה הוא לא תירוץ כדי לבטל את החברה החרדית משאר החברות, כשמכריחים אדם שלא יכול ללמוד תורה עושים לו עוול גדול. מחובתנו לנהל דיאלוג עם ההנהגה החרדית. בחוק השוויון הנימוק שהם חרדים הוא תירוץ, הם והערבים בהחלט יכולים לעשות שירות אזרחי.

"בישראל אנו חיים בקבוצות, לכל אחד ממנה יש את מערכת הלימוד שלה. אי אפשר לכפות מערכת חינוך על מי שלא רוצה אותה. אין כבר מיעוט בישראל, מערכת החינוך בירושלים של החרדים והערבים הופכת לרוב. אנו צריכים לתת את דעתנו על כך שמגזרים מסוימים רוצים להיכנס אלינו למערכת החינוך המרכזית אבל לא יודעים עברית. אלו דברים שהייתי נותן עליהם את הדעת כשר חינוך. לצערי הרב כל קהילה ועדה בישראל מתבצרת בעמדתה ובנה חומות כלפי חוץ.

"גם הסכסוך היהודי-ערבי יוצר מציאות מבודדת של אנשים שמפחדים להתערבב. החרדים והערבים שלומדים לצערי לא מתקבלים לעבודה פעמים רבות, עקב דעות קדמות למיניהם, מתקשים אפילו בסטאז' של ערכית דין.

"אני מעריך את ניר ברקת שהוא מחזיק תיק החינוך בעיר, בדר"כ ראשי העיר רוצים את האוצר, משטרה, תכנון וכו'. ביה"ס הדו לשוני במלחה מוכיח שכן אפשר, כך החלום הישראלי והתקווה יכול להתקיים אם נוצרה הבנה בין המערכות".

מדוברות בית הנשיא נמסר כי "הדברים שיוחסו לנשיא המדינה באשר ללימודי הליבה במגזר החרדי וחובת השירות האזרחי, הוצאו מהקשרם לחלוטין על ידי גורמים בעלי עניין ואין לנו אלא להצר על כך.

"הנשיא דבק בעמדתו ארוכת השנים באשר לחשיבות הרחבת הבסיס המשותף והגשר ההכרחי בין המגזרים השונים בישראל, היוצרים מצב בו אין רוב ומיעוט. על פי תמונת מצב זו, מתקדמים החלקים השונים בעם לקראת שוויון כמותי מלא.

"הנשיא הדגיש בדבריו כי אין לכפות על אף מגזר סגנון חיים לא לו וכי יש לשאוף לשלב את המעוניינים בכך במסגרות שירות ולמידה חוצות מגזרים.

"הנשיא ימשיך לפעול למען פתיחת הדלתות לבני הציבור החרדי החפצים להשתלב בעולם התעסוקה הישראלי".
נשיא חרדים הסכם קואליציה ראש העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד