כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הבראה כלכלית אחרי חג הפסח – אפשרית?

כמעט חודש אחרי הוצאות החג המרובות – האם הצלחנו לחזור לשגרה כלכלית? קבלו כמה טיפים

הבראה כלכלית אחרי חג הפסח – אפשרית?


הררי תבניות הביצים ושקי תפוחי האדמה כבר מזמן פינו את מקומם לשקיות המוכרות של הקורנפלקס והעוגיות. השגרה נראית כאילו היא כאן כבר שנים. רק פירוט האשראי, או הטלפון מהבנק, הם אלו שעדיין מזכירים לנו את העובדה, שפסח היה כאן אך לא מזמן.
כיצד מתאוששים כלכלית, ומה עושים כדי לא להיסחף למערבולת שעשויות ההוצאות של פסח להכניס אותנו אליה?

בא.ש פיננסים ממליצים לפני הכל, להחליט כבר בסיום הפסח, ולא "מהחודש הבא"... על תחילת תהליך ההבראה וההתאוששות, שיקל עלינו את החזרה לשגרה הכלכלית.
אם הכלל בקניות הוא לא לצאת כשרעבים, אחרי פסח הוא תקף פי כמה. לא ראינו חמץ במשך שבוע, הילדים משתוקקים לקצת יותר מחטיף צ'יפס ולנו יש נטייה לפצות. אז אין צורך לרוץ לחנות ולקנות את כל החמץ שנאפה לאחר הפסח, אפשר לקנות הרבה פחות.

ערכו רשימה מדויקת של המצרכים החסרים לכם, ובדקו את עצמכם: ללא אלו מצרכים הסתדרתם שבוע ואינם נדרשים לכם באופן דחוף? נכון שאנחנו רוצים, אבל כעת אנחנו מבריאים. למען המטרה החשובה הזו, דוחים קצת סיפוקים, ממשיכים עם קו מצומצם עוד שבוע שבועיים, ובודקים את האפשרויות.

"אם ההנחיות לחיסכון הן משפחתיות, יש לכנס את בני המשפחה לשיחה משפחתית", אומר מנכ"ל א.ש פיננסים. "לבני הבית שותפות ואחריות מלאה על המצב הכלכלי, ועליהם להבין את תמונת המצב, וכן את חלקם בעניין".

"מדובר בהוצאות בכלל, לא רק בקניות. לשים לב לחשמל, מתי מפעילים מכונת כביסה, לבדוק חשבוניות, לדבר פחות בטלפון אם אין חבילה משתלמת, לארח פחות, לבלות פחות במטבח. לעבור הוצאה הוצאה ולבדוק כיצד חוסכים באותו מקום. חשוב להבין שאם לא נכניס הכנסה גבוהה יותר, התקופה של פסח תהיה קשה להבראה ומשם המצב יכול רק להידרדר""
ביצים כסף שגרה כלכלה פיננסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד