כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חיזוק מפתיע: יוסי יונה מברך על קצבאות הילדים

צעד מבורך: חבר הכנסת ממפלגת המחנה הציוני מברך בדף הפייסבוק שלו על ההסכם עם יהדות התורה

חה"כ יונה, פלאש90
חה"כ יונה, פלאש90


חיזוק מפתיע לסעיף הקצבאות הילדים בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה והליכוד: ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני פרסם הערב ('ה) פוסט ובה כתב כי "חייבים להעלות את קצבאות הילדים!".

יונה: "קצבת הילדים בישראל כשיעור מהתוצר הלאומי לנפש, נכון לשנת 2012, נמצאת כמעט במקום האחרון במדינות OECD. רק ספרד משתרכת מאחורינו! בלתי נתפס! בלתי מוסרי! ובטח לא יעיל!

"אז כדי להבין עד כמה המצב חמור, ראו את הנתונים הבאים: בעוד שבישראל קצבת הילדים היא 36 יורו בחודש לילד ראשון, 55 יורו לילד שני, שלישי ורביעי, ו–36 יורו לילד חמישי ומעלה, בבלגיה, למשל, הקצבה היא מעל 90 יורו לילד ראשון, 167.05 יורו לילד שני, ו–249.41 יורו לילד שלישי ומעלה. בדירוג זה, רק צ'כיה, סלובקיה וספרד מצויות מתחתינו.

"אני לא רוצה לחיות במדינה שבה ילד מגיע לביה"ס רעב, כי להוריו אין כסף. על פי הערכות, קיצוץ הקצבאות האחרון דחק כ-40 אלף ילדים מתחת לקו העוני. כידוע, יש מי שחושב שזו מדיניות נכונה. פגע בילדים וכך תכריח את ההורים לצאת לשוק העבודה. לא רק שמדיניות זו חסרת חמלה, בראיה לאחור היא התגלתה כבלתי יעילה.

"גם דו"ח וועדת אללוף למלחמה בעוני כמו גם עמדת הביטוח לאומי קבעו שאחד הצעדים שיש לנקוט כדי לצמצם את שיעורי העוני בישראל זו העלאת קצבאות הילדים. במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לבין יהדות תורה יוחזרו הקצבאות לשיעורן כפי שהיו ב-2013 וישולמו רטרואקטיבית מתחילת שנת 2015.

"מאז שהוצג ההסכם בתקשורת, היו שטענו שהעלאת הקצבאות מהווה הטבה סקטוריאלית לחרדים, וזה במקרה הטוב. במקרה הרע, הדבר נתפס כסחטנות. אלו אמירות שאיני מקבלן. לאור דירוגה הירוד של ישראל בעניין זה, העלאת הקצבאות היא דבר מבורך!

"פנינו לאופוזיציה ואנחנו נדע לעשות שימוש באמצעים הפרלמנטריים כדי צעדי חקיקה ומדיניות שאינם מיטיבים עם הציבור. אך במקרים שבהם נעשים צעדים טובים, נכון גם לברך. העלאת קצבאות הילדים היא בהחלט דבר שכזה".

יצויין כי בהסכם הקואליציוני עם יהדות התורה נכתב כי הממשלה תבטל את חוק לפיד ותשיב בחזרה את קצבאות הילדים כפי שהיו בשנת 2012, והדבר ייכנס רטרואקטיבית מיום כינון הממשלה.
יונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד