י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מול בית ראש הממשלה: גז מדמיע ושוטרים פצועים

בני העדה האתיופית מפגינים מול ביתו של ראש הממשלה במחאה על אלימות המשטרה נגד אחד מבני העדה • יידו אבנים ובקבוקי זכוכית לעבר השוטרים • 2 שוטרים נפצעו • צפו בסרטון שעורר את הסערה

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90


כאלף מבני העדה האתיופית, מפגינים הערב (ה') בירושלים, במחאה על אלימות שוטרים כלפי בני העדה.

המפגינים קראו "לא לגזענות" ו"לא לאלימות", ודורשים למצות את הדין עם השוטרים שהתנהגו לטענתם, באלימות אל בני העדה.

המפגינים חסמו לתנועה את כביש מספר 1 מצומת הגבעה הצרפתית ונגרמו שיבושי תנועה רבים, המפגינים אף הצליחו לחסום את תנועת הרכבת הקלה.

משם המשיכו המפגינים לככר פריז מול בית ראש הממשלה במרכז ירושלים. במהלך נסיון פיזור המפגינים בכיכר פריז, החלו המפגינים ליידות אבנים ובקבוקי זכוכית לעבר השוטרים תוך שמנסים להדוף את הכוח.

במהלך ההפגנה 3 שוטרים נפגעו כתוצאה מיידוי אבנים, שניים מהם פונו לבית חולים. וכן 3 מפגינים נפצעו וטופלו במקום. ישנם 2 עצורים שניסו לתקוף שוטרים.

על פי דיווחי מד"א, עד כה טופלו 13 נפגעים במהלך ההפגנה מהם 3שוטרים. מתוכם 7 פונו לבתי החולים 2 מהם שוטרים.

משטרת ירושלים מדגישה כי לא תאפשר למפגינים להמשיך להפר את הסדר ותפעל בנחישות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא להרגעת הרוחות ואמר: "אני מגנה בתוקף את הכאת החייל בן העדה האתיופית והאחראים לכך ייתנו את הדין, לצד זה אסור לאף אחד לקחת את החוק לידיים. העולים מאתיופיה ובני משפחותיהם יקרים לנו, ומדינת ישראל עושה מאמצים רבים להקל על שילובם בחברה. נמשיך בכך גם בממשלה הבאה".

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה ציקו אדרי פנה לנציגי מארגני ההפגנה ואמר כי 'פיקוד המשטרה ער לתחושות הקשות של בני הקהילה האתיופית ומבין את סערת הרוחות, אנחנו מאפשרים לבטא מחאה, זו זכות בסיסית יחד עם זאת אני קורא לכולכם לנהוג בריסון ובאיפוק. המפכל התייחס באופן מיידי לאירוע בו נפגע החייל בן העדה משוטר ונקט כלפיו בקו ענישה מהמחמירים שיש, כדי להצביע שאנו במשטרה לא נסבול התנהגות פסולה כזו מצד שוטרינו. המפכל מינה צוות מיוחד לבדוק את טענת בני הקהילה האתיופית כנגד המשטרה והנושאים יבחנו בסדר עדיפות עליון ביסודיות ובהוגנות. חשוב שלא יפגע איש בגלל התלהטות יתר, אנו רוצים יחד איתכם לפעול במדותף למציאת פתרונות נכונים שאינם באמצעות אלימות והפרת הסדר.

ח״כ רחל עזריה ממפלגת כולנו הגיעה לתמוך בהפגנת המחאה של יוצאי אתיופיה בירושלים ואמרה: ״אני פה כדי לתמוך במפגינים שבאו לדרוש התייחסות הוגנת וצודקת מצד המשטרה. הכעס על האופן שבו המשטרה נוהגת עצום ובצדק. הדרישה ליחס הוגן מצד הקהילה בסיסית ולגיטימית וצריכה טיפול מיידי.״

ח"כ ד"ר אברהם נגוסה שנכח בהפגנה: "יש זעם מוצדק בנוגע לאלימות המשטרתית כלפי יוצאי אתיופיה בפרט וכלפי אזרחי ישראל בכלל. אני מטפל בנושא על מנת לפתור את הבעיה מהשורש מול הדרגים הבכירים ביותר כולל רוה"מ. המחאה לגיטמית במדינה דמוקרטית אך יש לבצע אותה אך ורק במסגרת החוק ללא שום אלימות. אלימות היא לא דרכנו ומנוגדת למורשת יהודי אתיופיה".

הסערה פרצה על רקע תקיפתו של חייל בשם דמאס פיקדה בידי שוטר בחולון. השוטר תועד כשהוא מתנפל על החייל, ללא סיבה ברורה ועוצר אותו באלימות. בעקבות הסרטון השעתה המשטרה את השוטר והעבירה את חומר החקירה למחלקה לחקירות שוטרים. החייל שוחרר.


צפו בוידאו שעורר את הסערה.
מפגינים פריז אתיופים אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד