כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שוב זה קורה: חרדי פשט רגל ואיבד מיליוני שקלים בצ'קים חוזרים

הפרשה שמסעירה את הרחוב החרדי: בעל חברה לנכיון צ'קים, נשאר חייב מיליונים • במפסידים: שורה ארוכה של בעלי צ'יינג'ים ומשפחות חרדיות, שסמכו עליו בגביית הצ'קים החוזרים, בפעולה שיש בה חשש איסור ריבית דאורייתא

צלם:לואיס פישר, פלאש 90
צלם:לואיס פישר, פלאש 90


פרשת נפילת הצ'יינג'ים שמסעירה את הרחוב החרדי בבני ברק התפוצצה הערב (ה) באופן סופי וגרמה לכאב לב למאות אברכים ובעלי משפחות שאיבדו מכספם.

מדובר בחלפן כספים המחזיק בחברה של נכיון צ'קים, והחברה שברשותו קרסה, ועל פי הערכות המתמחים בשוק, איבדה מיליוני שקלים, כאשר המפסידים הגדולים הם צ'יינג'ים בבני ברק ובירושלים.

שורה ארוכה של צ'יינג'ים ואנשי עסקים ואברכים, שהביאו לאותו בעל חברה [השם המלא שמור במערכת] צ'קים שחזרו בכדי שיגבה אותם, והם כבר לא יראו את הכסף - ככל הנראה.

"לכאורה", אומרים גורמים המעורים בפרשה, "מדובר בריבית דאורייתא בנכיון הצ'קים שבו השתמש בעל החברה - בוגר ישיבה ליטאית מפורסמת".

בעל צ'יינ'ג מבני ברק מספר ל'בחדרי חרדים': "קיבלתי צ'קים שלא ידעתי את מקורם עד שהגעתי למקור, והבנתי שנפלתי עם עוד כמה סוחרים בצ'קים שאין להם כיסוי. העברתי אותם לחברה הזו, אך כנראה שעתה הכספים אבודים".

‏אחד מחבריו של המשקיע אומר ל'בחדרי חרדים': "יש לו כרגע חיסרון של תזרים מזומנים הוא יושב עם הלקוחות ומרגיע את כולם. הפיצוץ בתקשורת רק מלחיץ את האנשים, הוא ישר כמו סרגל וירא שמים, תומך תורה והוא נמצא כרגע בחידלון זמני. הוא יחזיר לכולם את הכל עד השקל האחרון. הוא לא בורח לשום מקום וכל השמועות הכל עורבא פרח".
כסף הונאה צ'יינג' נפילה פשיטת רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד