ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

צפו: המשלחת הישראלית נערכת לשבת בנפאל

מתנדבי זק"א, איחוד הצלה ופירסט ממשיכים להגיש סיוע חיוני לנפגעי רעידת האדמה בנפאל • סיקור ותיעוד

צפו: המשלחת הישראלית נערכת לשבת בנפאל





משלחת ישראלייף, הכוללת את מתנדבי היחידה הבינלאומית של זק״א, איחוד הצלה ופירסט הגישו היום (ו) טיפול רפואי לעשרות תושבים בכפרים צפון מערבית מקטמנדו.

המרפאה הניידת, שהינה הראשונה המגיעה לכפרים אלו מאז רעידת האדמה בשבת, הצילה חיים לפחות פעם אחת כשסיפקה עירוי אנטיביוטי לילד שהיה על גבול דלקת קרום המוח בעקבות זיהום חריף באזנו.

במקביל ממשיכים צוותי האיתור בגיבוש מידע אודות אור אסרף. פעילות האיתור מתקיימת בתיאום עם המשפחה והגופים השונים המעורבים.

בתוך כך, בשעה זו עוסקת המשלחת להכנסת אוכל כשר לשבת הקדושה, הפרשת חלה, סלטים בשר ודגים וכל מטעמים, לכבוד שבת המלכה.



דובי מייזל חבר המשלחת, אומר: "מדובר בעבודת קודש שאנחנו עושים, בכל מרפאה שאנחנו פותחים בכפרים המרוחקים. הנפאלים מגיע עם פציעות ומחלות שונות חלקם במצב חמור שדורש טיפול רפואי מיידי. למעשה אנחנו הצוות הרפואי הראשון שמגיע אליהם. רובם נהפכו לחסרי בית. מצבם הגופני והנפשי קשה. אנחנו עושים פה את המקסימום".

קצין האג"ם של המשלחת לנפאל, רס"ן אלעד אדרי, סיפר בראיון מקטמנדו כי החל ממחר יחל מאמץ להערכת נזק המבנים שלא התמוטטו. "אנחנו מתכננים לשלוח מהנדסים לסיוע לעירייה ולרשויות - צריך לדעת אם המבנים שלא קרסו הם שמישים. המאמץ יהפוך אינטנסיבי החל ממחר", הוא הסביר. "כל הזמן אנחנו מסתכלים קדימה וחושבים איפה אפשר עוד לסייע".

גם המאמץ הרפואי ממשיך, ובמהלך היום יצא צוות רפואי בראשות מפקד המשלחת הרפואית, אל"ם טריף בדר, לסיור בבתי החולים הנפאליים וייעץ להם. "שלחנו אנשי צוות רפואי גם לבתי החולים בהם יש מצוקת כוח אדם במטרה לסייע", הוסיף.















נפאל רעידת אדמה איחוד הצלה זקא חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד