כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"אתם בורים: לחרדים אסור להתקלח"

איך ליצמן יהיה סגן שר הבריאות אם הוא לא שומר על היגיינה אישית? כך נראים סטריאוטיפים וגילויי חוסר היכרות בולטת עם הציבור החרדי

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מי שכבר קצת הכירה אותי, ודאי יודעת שבכל הנוגע ליחסים בין מגזרים, אני די רגישה. זה לא נולד איתי, זה נרכש. לפני כמה שנים נכנסתי לפעילות בנושא, ומאז הדבר הפך לרגיש אצלי בצורה די בולטת.

עד היום אני מנסה להבין, על מה כדאי להגיב, ממה להתעלם, איפה להסביר, איפה זה נשמע מתנצל, ממש עבודה יומיומית. יש פעמים שאני חייבת להירגע, לשתות כוס מים ולחשוב מה אני אומרת, בעיקר מהראש. אבל יש פעמים שמאוד מתחשק לי להגיב מהבטן. כמו מה למשל? כמו הפוסט הבא שנתקלתי בו, ומיד לאחר מכן בעוד עשרות שיתופים רק אצלי בפייסבוק, כשרבים מחבריי החרדים, כמובן מוציאים את מיטב השנינות שלהם בנושא. כי אם לא לבכות, אז לפחות לצחוק צחוק מר.

כבר נתקלתי בכל כך הרבה שטויות בעקבותיהן זכה הציבור החרדי, עליו אני נמנית, להשמצות, ריכולים, כר נרחב ונוח שמשמש שק חבטות בידי כל מי שעינו צרה ושונאת, ובעיקר לא מכירה. השטות האחרונה הצליחה לגרום לי לכאב הבטן המוכר, זה שגורם לי להגיב ככה בלי לחשוב יותר מדי. ובכל זאת עצרתי, חשבתי. יש סיכוי שהתבגרתי קצת? לא בטוחה, אולי פשוט למדתי קצת. ועדיין, כשאני מדברת על זה, אני מרגישה את העצבים מטפסים במעלה גופי ומאיימים להציף.
הפוסט הבא נכתב בפייסבוק, והכותבת מעידה שהנתונים עליהם היא מדברת, מובאים בשם אחד הסרטים שצפתה בהם, לא אזכיר את שמו, כדי שלא תחפשו לפצות בו, בעיניי הוא טרגדיה. גילוי נאות: צפיתי בטריילר. הסרט הוא של במאי חרדי, חסידי, שמחליט "לשפוך אור" על הדברים הכי אישיים של בן אדם, ולכאורה מסביר כיצד הם מתרחשים ב"מגזר". אלא שלצערי הרב הוא אינו מייצג אפילו לא מחצית מהאנשים המרכיבים את הציבור, ובכך זורק אותנו שוב ללוע הארי, שגם כך פעור ברעב בלתי פוסק.

"איך אחד כמו ליצמן, שאפילו על היגיינה אישית לא שומר, יכול להיות שר הבריאות"? שואלת האומללה הניזונה משטויות בלתי מאומתות של אנשים. כששאל אותה גולש בתגובה, אם היתה אל ליצמן בביקור בית ובדקה את הרגלי ההיגיינה שלו, ענתה כותבת הפוסט, כי לא צריך. "רואים את הזקן שלו איך שהוא נראה, וידוע שלחרדים אסור להסתבן"...
בהמשך היא מפליאה ידיעותיה העגומות כלפי המגיבים: "את בורה", היא כותבת לבחורה שמאשימה אותה בגזענות. "לחרדים גברים אסור להסתבן. זה שאת חושבת שאני כותבת את זה מגזענות, מראה איזה רמת משכל יש לך".

"אתם כולכם פה בורים שאפילו לא יודעים שאצל החרדים לפי ההלכה אסור להסתבן ובנוסף לכך הם גם נגד חיסונים".




צילום מסך פייסבוק

כשאחת הגולשות כותבת לה שאולי בשבת אסור להתקלח, היא עונה לה: "את טועה ולא יודעת כלום ואחר כך עוד ברוב חוצפתך אומרת שאחרים בורים. אסור להם להסתבן כל השבוע חוץ משבת. בדיוק ההפך ממה שאמרת. ואם באת מחינוך דתי ואת לא יודעת זה את רק מוכיחה כמה את טפשה".
עד פה קראתי – וגם זה היה יותר מדי...

בסך הכל כואב לי הלב לחשוב שקרוב ל-30 שנה חייתי בשקר מוחלט, בחיים בניגוד להלכה, מקלחת, סבון, סבון בשבת... איך ייתכן שלא ידעתי על כל ההלכות הללו? והאם יש לי תיקון?ש
וברצינות, הפוסט שהובא כאן מוכיח עד כמה הבורות וחוסר ההיכרות עמוק ומחריד. כמה קל לבן אדם לבוא ולזרוק עובדות וטענות ולהיות בטוח שהוא צודק, כשבעבר השני יושבים אנשים שנמנים על ציבור לא קטן, ועיניהם כלות. למה זה מגיע לנו?

אני מעלה את הדברים על הכתב כדי ליצור מודעות, גם בקרבנו, שנדע עד כמה הבורות בחיינו גדולה, ואיזה נזק עצום היא גורמת, ואם יש לנו ולו רק מקום אחד בו נוכל לשמש כשגרירים, זה פחות פוסט כל כך משמיץ וחסר טעם, כל כך מלא בסטריאוטיפים, בבורות גמורה, בקביעת עובדות פוגעניות, שגורמות לי לכיווץ בבטן, לעצב בלב, וגם לכעס.
איך אתן הייתן מגיבות לכותבת הפוסט?
חרדים חילונים שר הבריאות גזענות ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד