י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מוֹשַׁב טוֹב יָשַׁבְתָּ • התפתחותו של היישוב מירון

המושב החקלאי במקור, הפך לפנינת תיירות משגשגת, לאחר שהמקומיים זיהו את הפוטנציאל הגלום בסמיכות מגוריהם לקברו של רשב"י • ומי לקח את הכל צעד קדימה ויצר את 'אתר הבית' של מירון?

מוֹשַׁב טוֹב יָשַׁבְתָּ • התפתחותו של היישוב מירון
שוקי לרר


מי אמר שצריך סיבה מיוחדת כדי להגיע לרבי שמעון? ומי אמר שצריך לחכות לל"ג בעומר כדי להתרומם טפח אחד מעל האבנים החלקות בחצר ציון הרשב"י?

שאלו כל ירושלמי ממוצע איך נוסעים למירון והוא יידע לשרטט בעצימת עיניים את הדרך - מבלי לדלג על אף אחת מתחנות הביניים עד לסיבוב בכיכר ועד בכלל, באותה בקיאות בה הוא יכוון אתכם בדרך בין ההונגערישע הייזער לכותל המערבי.

מה אתם יודעים עליו, על מושב מירון חוץ מציונו הקדוש של הרשב"י?

המושב הדתי מירון, הוקם בשנת 1949 ומשתייך למועצה האזורית מרום הגליל. ראשיתו של מירון בכפר כנעני קדום, ומה שמפליא ביותר הוא שגם תושבי הכפר הערבי שברחו ממנו במלחמת השחרור, שמרו מכל משמר על "קבר השיח" רבי שמעון בר יוחאי.

בראשית דרכו הוא היה מושב חקלאי קלאסי, אך השינוי המבורך קרה לאט לאט, כאשר התיירות החרדית נגסה חלק אחר חלק באופי החקלאי של המקום, עד להפיכתו למוקד התיירותי היהודי, השני אחר הכותל המערבי.

זה לא קרה בבת אחת, אבל בחלוף זמן התושבים קלטו את הפוטנציאל הכלכלי האדיר הטמון במגורים קרוב לציון הרשב"י, והחלו לטפח יחידות ודירות להשכרה לנופשים. ווילות נופש קמו כפטריות אחר הגשם משתלבים בחן בהווי המיוחד של המושב היחיד מסוגו בעולם!

בשביליו היפים, בין גינות הנוי והבתים המטופחים, נרקמת הרמוניה קהילתית תורנית מיוחדת במינה. שכלכלתו מבוססת על חקלאות מטעים נשירים, כמו גם על חינוך ומקצועות חופשיים.

מערכת החינוך במושב מירון מזוהה עם מוסדות בני עקיבא, אולם ליבה רחב ופתוח לכל ערכי החינוך לתורה ואין פלא שבשבילי המושב נשמע צחוקם המהדהד של ילדים חובשי כיפות שחורות, שפאותיהם מסתלסלות ברוח הגלילית, לצד ילדים חובשי כיפה סרוגה.

אך מירון עולה לרוב לתודעה רק כשמתקרבת הילולת רבי שמעון בר יוחאי זכותו תגן עלינו, או אז ישנו איזה באזז של התרגשות באוויר וההכנות הופכות קדחתניות יותר ויותר.

מי מאיתנו חושב על מירון כאופציה לצימר זוגי או משפחתי, או כיעד מושלם לחופשה שוברת שגרה ומחממת לב בסתם יום של חול? רבותי, יקירנו הנופשים והמטיילים בצפון וברחבי הגליל, הגיע זמן המהפך הגדול של מירון.

כמה מכם יודעים שבשנים האחרונות פורח במירון ענף התיירות. אנשי המושב הידועים בהכנסת האורחים המיוחדת שלהם, החלו לתפוס את גודל הפוטנציאל התיירותי במושב, שכל בתיו נושקים לציון הרשב"י ובסביבתו הקרובה כל כך הרבה מסלולי טיולים, אטרקציות, קברי צדיקים ואתרי נופש פעיל.

הרי לקראת הילולת הרשב"י הגדולה בל"ג בעומר, הרשמית בציונה, אך העממית בהמוני בית ישראל הנוהרים אליה מדי שנה בשנה, ישנה כמובן תכונה גדולה ותזזיתית לחיפוש אפשרויות ופתרונות לינה באזור וזה ברור ומובן מאליו.

אבל, מה קורה לאורך השנה כולה.

יש לנו מושב יפהפה ושליו. יש לנו אנשים מדהימים, מאירי עיניים, שליבם פתוח לכל דכפין,
יש לנו בית כנסת שיש בו תמיד מקום לכולם ומקווה טהרה וצרכניה שופעת ומגרשי ספורט.

"מירון על המפה"
אין פלא איפה שבמושב המקסים הזה עולה כפורח ענף תיירות, הנשען על מגוון עצום של סגנונות נופש. צימרים לזוגות, צימרים למשפחות, דירות אירוח, וילות נופש ואפילו מלונות בוטיק.

מי שנטל יוזמה מפתיעה, למפות את כל הפוטנציאל העצום הזה, היא חברת טלחופש שהקימה עבור הנופשים והתיירים כאחד, את אתר האינטרנט החדש והייחודי 'מירון על המפה'.

אל אתר הבית (תרתי משמע) החדש של מושב מירון, נאספו ובאו נבחרות התיירות של המושב. כל צימר וכל חדר אירוח קיבל דף תיירותי משל עצמו ובו מידע מפורט על המקום וכן מחירים ודרכי התקשרות, על מנת להקל על הנופשים בחיפוש קל, מהיר ובהיר אחר פתרון הלינה המתאים ביותר עבורם.

לצד המידע על כל אפשרויות הלינה והנופש במירון, מציע אתר מירון על המפה חומר מערכתי ומידע מרתק על ההיסטוריה של מושב מירון, על ההילולה המתרחשת מדי שנה בציון הרשב"י בל"ג בעומר, גלגוליה ההיסטוריים והמנהגים המרגשים שנקבצו ובאו וקישטו את שמחתם של ההמונים העולים אליה לרגל, שמחים, בוכים, נושעים מצרות וגוזזים את מחלפות ראשם של ילדיהם בני השלוש, הנוצרים את המעמד בהתרגשות גדולה לאורך כל שנות חייהם.

בסביבתו הקרובה של מושב מירון מצויים ציוניהם של הקדושים התנאים רבי יוחנן הסנדלר, הלל הזקן, שמאי ואמוראים רבים נוספים.

אתר מירון על המפה החדש, גאה לקחת חלק בהעלאת אפשרויות התיירות והנופש במושב מירון ובסביבתו הקרובה לנוחיות הציבור החרדי שמבין ומחפש את הטוב ביותר.

זה הזמן, לצאת וליהנות מחופשת אמצע או סוף שבוע בצימר במירון.

קישורים:
מירון על המפה - לאתר הבית לחץ כאן
מפה חופשה צימר טלחופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד