י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אור ירוק מתריעה: מפגעי בטיחות בצומת הרחובות קק"ל ודרך נמיר בת"א

"אור ירוק": "צומת דרך נמיר ושדרות קק"ל הוא אחד הצמתים המסוכנים ביותר בישראל על פי משטרת ישראל. במיוחד בצומת מסוכן זה, בו גם עומסי תנועה כבדים, על הרשות המקומית לדאוג לכך שתשתיותיו יהיו תקינות"

אור ירוק מתריעה: מפגעי בטיחות בצומת הרחובות קק"ל ודרך נמיר בת"א


בחודש מרץ האחרון, עמותת אור ירוק ערכה סיור מיוחד לבדיקת ליקויים בצומת הרחובות קק"ל ודרך נמיר בעיר תל אביב. את הסיור ערך מומחה לניהול ובקרת איכות הכבישים שמתנדב בעמותת אור ירוק. החוקר מציין בדו"ח מספר ליקויים שהטיפול בהם יביא לשיפור בטיחות הנהגים והולכי הרגל שחולפים שם מדי יום.

ראשית, כלי רכב שמגיעים מכיוון שדרות צומת קק"ל ופונים ימינה לכיוון דרך נמיר, נתקלים במעבר חצייה להולכי רגל מיד לאחר הפניה. מדובר בפניה חדה מאוד ושדה הראייה מצומצם ולכן, רוב הנהגים עוצרים עצירת חירום במידה ויש הולכי רגל במעבר חציה. המלצתו של החוקר בעניין זה היא הורדת המהירות המותרת בקטע זה ל-50 קמ"ש וכן הסרת תמרור המאפשר נהיגה במהירות של 70 קמ"ש בין רחוב שלמה בן יוסף לדרך נמיר.

שנית, תחנת האוטובוסים שנמצאת ממש לאחר הפניה משדרות קק"ל לדרך נמיר, ממוקמת גם היא בצמוד למעבר חציה להולכי רגל. החוקר מציין כי במהלך הסיור רוב האוטובוסים שעצרו בתחנה עמדו על נתיב הנסיעה ובכלל לא נכנסו אל תוך המפרץ. אחת הסיבות שהעלה החוקר היא שהמפרץ צר מדי ולא מתאים לאוטובוסים. לכן, מציע החוקר להרחיב את המפרץ כך שיתאים לכניסה ויציאה של אוטובוסים וכן, להזיז את תחנת האוטובוסים צפונה עד כמה שניתן.

בעיה נוספת היא היעדר ריצוף לעיוורים וקשיי ראייה במעברי החצייה הראשיים בדרך נמיר. החוקר מציין כי כן קיים מנגנון המשמיע צלילים, אך העובדה שלא בוצע ריצוף מתאים מקשה על עיוורים שחוצים את מעברי החציה. כמו כן, חלק ממעברי החציה בצומת נמיר-קק"ל דהויים ויש צורך לחדשם. בנוסף בצומת רחוב צבי פרופס נמצא כי האספלט בכביש פגום.

נקודה בעייתית נוספת היא זמני האור הירוק ברמזורים שממוקמים מכיוון דרך נמיר שמאלה לאזורי חן ומכיוון דרך נמיר שמאלה לשדרות קק"ל. האור הירוק ברמזור שממוקם בפניה לאזורי חן הינו כשמונה שניות בלבד. לעומת, זאת האור הירוק ברמזור לקק"ל הינו 15 שניות. המשמעות היא, שנוצר מרווח של שבע שניות בין הרמזורים ולכן, בכל פעם שנהג "גונב" את הרמזור יש סכנה לתאונה חזיתית/צד משום שרוב המכוניות שמגיעות מכיוון צפון מתחילות לנסוע כבר באור צהוב.

עמותת "אור ירוק": "צומת דרך נמיר ושדרות קק"ל בתל אביב הוא אחד הצמתים המסוכנים ביותר בישראל על פי משטרת ישראל. במיוחד בצומת מסוכן זה, בו גם עומסי תנועה כבדים, על הרשות המקומית לדאוג לכך שתשתיותיו יהיו תקינות. לשם כך, יש לוודא כי מעברי החצייה להולכי רגל, מהירויות הנסיעה של הרכבים ותשתית תחנות האוטובוסים יגנו על בטיחותם של משתמשי הדרך בכדי למנוע אובדן חיים".
אור ירוק הולכי רגל כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד