י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כפר סמוע: נלכד מצבור נשק ואמצעי לחימה

לוחמי ימ"ר מג"ב דרום לכדו בפעילות מבצעית בכפר סמוע בדרום הר חברון מצבור נשק ואמצעי לחימה • סיקור ותיעוד

כפר סמוע: נלכד מצבור נשק ואמצעי לחימה


אמש (מוצ"ש) יצאו לוחמי ימ״ר מג״ב דרום לפעילות מורכבת בתוך הכפר סמוע אשר נמצא בדרום הר חברון, לאחר פעילות מודיעינית רחבה שביצעו ידעו הלוחמים היכן נמצא חשוד מרכזי בתחום סחר בנשק ואמל״ח.

כחלק ממבצע רחב היקף שמתנהל למיגור תופעת הנשק והאמל״ח הלא חוקי נתפס אמש בכיר בחולייה שניהלה על פי החשד נתח משמועתי בסחר באמל״ח באזור הדרום.

הלוחמים בשת״פ כח צה״לי הגיעו באישון לילה אל הכפר מוכנים לכל תרחיש אשר עלול להפתיע אותם בעת המעצר, לאחר שהגיעו אל בית החשוד וסיימו לאבטח את השטח נכנסו לביצוע המעצר והחיפוש, בחיפוש בביתו נמצאו לא פחות מארבעה נשקים מוסלקים כאשר כל אחד מהנשקים נמצא מוסלק אחר על מנת להקשות על איתורם על ידי הלוחמים.



נשק מסוג m16 נמצא מוסתר בכריות הספה ובהמשך נמצא נשק צלפים מוסתר בסליק מאחורי ארון ועמו כוונת טלסקופית, כמו כן נמצאו גם ארגזי תחמושת עם מספר רב של כדורים המתאימים גם לרובים וגם לאקדחים.

תפיסה זו מצטרפת אל מאבק עיקש שמנהלת משטרת ישראל על כל יחידותיה למיגור תופעת אחזקת הנשק הלא-חוקי. רק לפני שלושה שבועות באותו הכפר בוצע מבצע נוסף של לוחמי היחידה ובו נעצרו שלושה חשודים ונתפסו שני כלי נשק.

״מדובר במאבק נחוש ובלתי מתפשר למיגור תופעת אחזקת הנשק הבלתי חוקי אשר ייעודו אינו ברור ולעיתים הרקע מתברר כפלילי אך בלא מעט מהמקרים לאחר חקירה מאומצת מתברר כי יעודן של כלי הנשק הינו לפגיעה על רקע לאומני ותפיסת החשודים הינה צעד חשוד בסיכול הפעולה טרם השיגו העבריינים את מבוקשם״, כך מספר מפקד יחידת ימ״ר מג״ב דרום סנ״צ רונן גורש.

החשוד בשנות ה-30 לחייו נעצר והובא להמשך טיפול וחקירות בימ״ר מג״ב דרום.

צילום: חטיבת דובר המשטרה




משטרה נשק אמלח לכידה הר חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד