י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יקטר עתר לבג"ץ - לפנות האוהלים במירון

'איש מירון' הותיק דורש מהמשטרה ומשרד הדתות לפנות את האוהלים והמבנים הלא חוקיים שהוקמו בשטח ההר

האוהלים במירון. צילום: שוקי לרר
האוהלים במירון. צילום: שוקי לרר


איש מירון, העסקן אהרל'ה יקטר, הגיש היום (א) עתירה לבג"ץ כנגד בניית האוהלים הלא חוקיים במתחם ציון הרשב"י, אוהלים שלא הוגשו רישיונות עבור הקמתם.

העתירה הדחופה למתן צו על תנאי הוגשה באמצעות עוה"ד עמית בן צבי נגד השר לשירותי דת – חה"כ נפתלי בנט, המשרד לענייני דתות, משטרת ישראל, מפקד המחוז הצפוני במשטרת ישראל - ניצב זהר דביר, המרכז הארצי למקומות קדושים בישראל, המועצה אזורית מרום גליל והוועדה לתכנון ובנייה ראש המועצה.

על פי העתירה, נדרשים הגופים הללו לפנות את כל האוהלים, הקרוואנים, המכולות וכל מבנה אחר שהוקמו או הוצבו, בין ברשות ובין בלא רשות, על ידי גופים פרטיים או אחרים, במתחם ההר בקבר הרשב"י - וכל זאת טרם אירועי ל"ג בעומר השנה.

"העותר הינו 'איש מירון' הפועל מזה כ-20 שנה במתחם ציון הרשב"י בקשר עם עלייתם של המוני בית ישראל לציון, בימות השנה בכלל ובהילולת לג' בעומר בפרט. והינו מאנשי ארגון העלייה להילולת רבי שמעון בר יוחאי, הנערכת מדי שנה בשנה בחצר הציון, בל"ג בעומר", נאמר בעתירה.

בנימוקים לעתירה נכתב, כי במסמך סיכום והפקת לקחים במירון וההיערכות לל"ג בעומר שנת 2014"הוחלט ע"י גורמי המשטרה ובראשם מפקד המחוז הצפוני של משטרת ישראל, כי יוקמו מתחמי אוהלים מחוץ למתחם ההר וזאת כדי למנוע חשש לקריסה ומחנק".

בעתירה מובהר כי רוב רובו של ציבור העולים להילולת ל"ג בעומר והמבקש לשהות בסמוך למתחם ההר ימים טרם מועד ההילולא, שוכר צימרים במרחב המושב ואינו פוגע בדרך זו בכלל ומסכן את הציבור. מנגד, קיים קומץ משפחות, שמסיבה זו או אחרת, אינו שוכר צימרים או כל יחידת אירוח אחרת במרחב מירון ומתמקם במרחב ההר באופן הפוגע ומסכן את הכלל.
יקטר עתירה אוהלים המרכז הארצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד