כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שמונה ימים לאסון: נמצאה גופת אור אסרף ז"ל

כוחות החילוץ הישראלים בנפאל נערכים לפנות מחר את גופתו של הישראלי האחרון שנעדר עד כה - אור אסרף ז"ל

צילום: משלחת ישראלייף - פירסט, זק״א ואיחוד הצלה
צילום: משלחת ישראלייף - פירסט, זק״א ואיחוד הצלה


יותר משמונה ימים אחרי רעידת האדמה בנפאל: נמצאה גופה ובסמוך אליה מסמכים של הנעדר הישראלי האחרון, אור אסרף בן ה-22 מקיבוץ להבים.

צוות סריקה של משלחת ישראלייף המורכב מאנשי חילוץ מנוסים מיחידות החילוץ של פירסט, יצאו לסריקה על בסיס תיק איתור מסודר שהוכן על ידי החפ"ק. היום (א) בשעות הבוקר איתרה המשלחת גופה שזוהתה כגופתו של אור אסרף.

הגופה נמצאת במקום שקשה מאוד להוציאה משם, ויש צורך בחילוץ מורכב ביותר עם מסוק חבלים ועוד. אנשי הטג"ח (טיפוס גלישה וחילוץ) שבמשלחת מארגנים את כל הציוד לצורך זה.

"לאור המורכבות של החילוץ והמסוקים הקטנים שעומדים לרשותנו שם, כנראה שהחילוץ עצמו יעשה רק מחר בבוקר", נמסר בהודעה לעיתונות של משלחת ישראלייף בהשתתפות זק"א, פירסט ואיחוד הצלה.

כוחות ההצלה בנפאל הצליחו הבוקר לחלץ בחיים שתי נשים ושני גברים מבין ההריסות בכפר קראבארי שבצפון־מזרח המדינה. גורמי ביטחון מסרו כי שניים מהניצולים נמצאו תחת הריסות בית מבוץ, השלישי נמצא תחת אדמה שנסחפה במהלך הרעש, והרביעי הוא קשיש כבן 100 שבית הבוץ שלו בצפון המדינה התמוטט עליו. הם פונו לקבלת טיפול בבית חולים.

במהלך סוף השבוע, הוצאו לפחות 51 גופות מהריסות בתי הארחה ומבנים שקרסו לאורך תוואי מסלול טרקים פופולרי בשמורת לאנג טאנג, כ–60 קילומטרים מצפון לבירה קטמנדו.

היום עלה מניין ההרוגים באסון ל-7,056 בני אדם. הרשויות במקום הצהירו כי אפסו הסיכויים למציאת ניצולים נוספים. 14,123 בני אדם נפצעו באזור, בהם 6,512 שעדיין מאושפזים בבתי חולים. באו"ם מעריכים כי מספר האנשים שהושפעו מהרעש הוא כ-8 מיליון בני אדם - כרבע מאוכלוסייתה של נפאל. כ-600 אלף בתים נהרסו או ניזוקו בתוצאה מהאסון.

מטוס צה"ל ובו 30 מטיילים ישראלים שחולצו ו-45 חברי המשלחת של צה"ל, נחת בצהרים בשדה התעופה בן גוריון. 217 יישארו אנשים ממשלחת צה"ל בנפאל ימשיכו להפעיל את בית החולים שהקים פיקוד העורף וכן לסייע בחיפושים אחרי אור אסרף הנעדר.

שלטונות נפאל סגרו את נמל התעופה בבירה קטמנדו למטוסים גדולים, משום שהמסלול היחיד אינו ערוך למספר הרב של המטוסים המביאים סיוע ואספקה. המסלול פתוח רק למטוסים קטנים ובינוניים.

נפאל אסרף גופה הרוג זקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד