א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נתניהו: "אין מקום להפרות סדר שכאלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב למהומות: "לברר את הטענות, אבל אין מקום לאלימות" • לבני דורשת ועדת חקירה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ׳ וקרא להרגעת הרוחות ולהשבת הסדר.

בתגובה למהומות שפרצו בככר רבין הערב (א'), אמר ראש הממשלה כי, "יש מקום לברר את כל הטענות, אבל אין מקום לאלימות והפרות חוק שכאלה".

מחר יכנס ראש הממשלה נתניהו דיון בהשתתפות נציגי יוצאי אתיופיה, לרבות החייל דמאס פיקדה שצולם כששוטרים מכים אותו. בישיבה ישתתפו גם נציגי משרדי בטחון הפנים, הרווחה, הקליטה, הפנים, מרכז השלטון המקומי ומפכ״ל המשטרה.

השר נפתלי בנט הגיע להפגנת יוצאי אתיופיה בכיכר רבין. השר נפגש עם השר לבטחון פנים ולאחר מכן ירד אל המפגינים בכיכר. השר בנט אמר למפגינים כי ״באתי להקשיב לכם. זהו יום לא קל. החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש אם אזרחים רבים כל כך מרגישים תחושות קשות כל כך. צריך לשמור על החוק, אך גם על כולנו להעמיק ולתת מענה אמיתי לבעיות שהציפו בצורה כואבת כל כך״.

ציפי לבני ויו״ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגישו הערב ליו״ר הכנסת הצעה לסדר להקמה מיידית של ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הטענות הקשות של בני עדות העדה האתיופית על אפליה, גזענות ואלימות קשה כלפיהם.

״המחאה חושפת מציאות קשה וטענות חמורות על אלימות, התנהלות פסולה וגזענית של מוסדות השלטון, ובהן משטרת ישראל, כלפי אזרחי ישראל בני העדה האתיופית - הטענות הללו חייבות להיבדק, זו חובתנו״, אמרה.

״המחאה הזו מחייבת אותנו לקיים בדק בית עמוק ויסודי שיאפשר לתקן בצורה אמיתית עוולות ולטפל במחלת גזענות שבתוכנו, לבחון אם ואיך יושמו מסקנות דוח מבקר המדינה משנת 2013 על קליטת בני העדה האתיופית, ולבדוק את היחס והתנהלותן של מוסדות המדינה - על כל זרועותיה - כלפי בני העדה האתיופית. זו חובתנו וזו אחריותנו ככנסת ישראל״.
נתניהו מהומות תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד