כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סוכר מר: על התמודדות של ילדים חולי סוכרת

אחד מכל 600 ילדים בגילאי 5-6 בישראל מאובחן עם סוכרת. בכנס שנתי הם מקבלים כוח, מידע, ועוד כמה שעות של הנאה שיקלו עליהם ועל בני המשפחה את סבלם היום יומי

סוכר מר: על התמודדות של ילדים חולי סוכרת
ערכת חולה סוכר צילום: באדיבות המצלם


אחד מכל 600 ילדים בגילאי 5-6 בישראל מאובחן עם סוכרת. בקבוצת הגיל הבוגרת, אחד מכל 400 ילדים סובל מהמחלה. השכיחות של סוכרת מסוג 1 נמצאת בעלייה מתמדת ברחבי העולם כולל ישראל, בעיקר בקרב ילדים צעירים. ילדים עם סוכרת זקוקים לתמיכה רפואית יחד עם ליווי פסיכוסוציאלי בכדי להתגבר על הקשיים המתלווים בהתמודדות עם מצב כרוני הדורש טיפול אינטנסיבי ויום יומי.

המרפאה לסוכרת בילדים ונוער במרכז הרפואי שערי צדק מקיימת זו הפעם הרביעית כנס שנתי לילדים עם סוכרת ובני משפחותיהם, הכולל- סדנאות העשרה מקצועיות לילדים ולהורים, פעילויות אתגריות, והפעלות יחד עם בני המשפחה. בכנס שייערך השנה במוזיאון מגדל דוד בירושלים ביום ד', בתאריך כ"ד באייר 13/5/14, ישתתפו מאות מטופלים ובני משפחותיהם.

ד"ר פלוריס לוי-חדמי , מנהלת המרפאה לסוכרת בילדים ונוער במרכז הרפואי שערי צדק, מספרת על חשיבות הכנס: "מטרת הכנס היא לספק למטופלים שלנו ולמשפחתם מידע מקיף על המחלה, התמודדות עם תופעותיה והטיפול בה. ההורים זקוקים לייעוץ והכוונה באותה המידה בה זקוקים לה הילדים. בנוסף, יום זה הוא מפגש חברתי בו הילדים הסוכרתיים פוגשים ילדים כמותם ומבינים כי הבעיה משותפת לרבים.

במהלך היום תוגש למשתתפים ארוחה קלה המותאמת לילדים עם סוכרת וצליאק כאשר המסר המתבקש הוא כי אוכל בריא יכול להיות גם ערב לחיך, וכי אפשר ליהנות מארוחה על ידי שתיית מים בלבד לצד האכילה". בכנס ניתן דגש על מצבו הרגשי של הילד החולה.

המרפאה לסוכרת לילדים ונוער בשערי צדק מספקת מענה רב תחומי, הכולל ייעוץ תזונתי, הדרכה ע"י אחות מומחית לסוכרת בילדים, ופגישות עם פסיכולוגיים עובדים סוציאליים ומטפלות רגשיות.
סוכרת מחלה בית חולים כנס שנתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד