י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ביהדות התורה תוקפים: "מגישים לחי שניה"

במפלגה זועמים על פגישת ראשי הרשויות החרדים עם נשיא המדינה, שיצא בשבוע שעבר נגד ההסכם הקואליציוני

ביהדות התורה תוקפים: "מגישים לחי שניה"


ראשי רשויות החרדיות נפגשו היום (ב) עם נשיא המדינה רובי ריבלין, שרק לאחרונה רשם התבטאות חריפה נגד ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה בשל נושא לימודי הליבה והשירות החרדי בצבא. בעקבות כך, תוקף בכיר ב'יהדות התורה' בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הפגישה.

לדבריו, "לא ייתכן שראשי הרשויות החרדים נפגשו עם נשיא המדינה רובי ריבלין, זאת לאחר שהתבטא באופן חמור כנגד היקר ביותר לציבור החרדי, כאשר תקף ביום רביעי שעבר את ההסכם הקואליציוני ורמז על צורך בכפייה של לימודי ליבה ובגיוס חרדים. הנשיא העניק סטירה לציבור החרדי, שנציגיו הם אלו שאחראים לבחירתו לתפקיד הרם, וכעת הציבור החרדי מגיש את הלחי השניה ומשתתף בהצגה של הנשיא שאין לו כל סמכויות".

כזכור, ביום רביעי שעבר ב"פורום הפיס לחינוך וכלכלה" בירושלים, תקף נשיא המדינה ריבלין את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה, ואמר: "העובדה שאני שומע כעת שלימודי הליבה הם אחד מההסכמים שיתגבשו היא טעות, קודם כל מצד החרדים. לצערי הרב האינטרס הראשוני של כל מערכת צריך להיות כן ללימודי ליבה, זה לא אמור להיות תנאי למ"מ. זהו צורך של החרדים להבין מה זה מתמטיקה ושאר מקצועות הליבה. נושא לימוד התורה הוא לא תירוץ כדי לבטל את החברה החרדית משאר החברות, כשמכריחים אדם שלא יכול ללמוד תורה עושים לו עוול גדול. מחובתנו לנהל דיאלוג עם ההנהגה החרדית. בחוק השוויון הנימוק שהם חרדים הוא תירוץ, הם והערבים בהחלט יכולים לעשות שירות אזרחי".

יצוין, כי כבר למחרת יצאה הבהרה מבית הנשיא: "הדברים שיוחסו לנשיא המדינה באשר ללימודי הליבה במגזר החרדי וחובת השירות האזרחי, הוצאו מהקשרם לחלוטין על ידי גורמים בעלי עניין ואין לנו אלא להצר על כך.

"הנשיא דבק בעמדתו ארוכת השנים באשר לחשיבות הרחבת הבסיס המשותף והגשר ההכרחי בין המגזרים השונים בישראל, היוצרים מצב בו אין רוב ומיעוט. על פי תמונת מצב זו, מתקדמים החלקים השונים בעם לקראת שוויון כמותי מלא. הנשיא הדגיש בדבריו כי אין לכפות על אף מגזר סגנון חיים לא לו וכי יש לשאוף לשלב את המעוניינים בכך במסגרות שירות ולמידה חוצות מגזרים. הנשיא ימשיך לפעול למען פתיחת הדלתות לבני הציבור החרדי החפצים להשתלב בעולם התעסוקה הישראלי".
נשיא פגישה ריבלין ראשי ערים יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד