ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

יו"ר מפעל הפיס: יוכפלו הפרסים למחברים התורניים

את הדברים אמר דיין במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה בבית מפעל הפיס לקראת קמפיין תדמית גדול למגזר הדתי והחרדי

יו"ר מפעל הפיס: יוכפלו הפרסים למחברים התורניים


הזוכים האמיתיים בפיס. במסיבת עיתונאים ייחודית שנערכה בתחילת השבוע בבית מפעל הפיס, בהשתתפות יו"ר מפעל הפיס אלוף (מיל') עוזי דיין, מנכ"ל מפעל הפיס אלי דדון וראשי רשויות חרדים, נחשפו התקציבים מהם נהנים הציבור הדתי והחרדי, שמעביר מפעל הפיס לרשויות המקומיות ולמיזמים ייעודיים.

את מסיבת העיתונאים פתח יו"ר מפעל הפיס שהודה לראשי הרשויות שנכחו במסיבת העיתונאים, "ראשי הרשויות הם הבעלים של מפעל הפיס", אמר לנוכחים. דיין מנה את פעילות הפיס בתחומי החינוך, התרבות, הקהילה והסיוע לרשויות המקומיות. בדבריו אמר כי "מפעל הפיס משקיע הון רב בפעילות בקרב הקהילה, בבניית כיתות לימוד, בתי ספר, אולמות ומבני פיס לרווחת הציבור".

באשר למיזם ימי תרבות שפועל בחסות הפיס בשנים האחרונות, אמר דיין כי מפעל הפיס עושה מאמצים להתאים את מגוון האירועים לציבור הדתי והחרדי ומעודד את אירועי התרבות בערים החרדיות, כמו באירועי חג הפסח לערים אלעד ומודיעין עילית. לצד הפעילות השוטפת עם הרשויות המקומיות, מנה דיין מיזמים נוספים של הפיס שפועלים לעידוד התרבות במגזר הדתי והחרדי כמו תמיכה בהוצאות לאור של ספרות ילדים ונוער ותמיכה בהפקות תיאטרון לציבור הדתי והחרדי.

גולת הכותרת של האירוע, היתה הכרזתו של יו"ר מפעל הפיס אלוף (מיל') עוזי דיין, על הגדלת פרסי תחרות החיבורים התורניים השנתית. לדבריו הוא רואה חשיבות עצומה בשמירה על המשך לימוד התורה שמייחד את העם היהודי. דיין הוסיף כי זאת גאווה גדולה עבור הפיס שעד היום נכתבו למעלה מ5300 חיבורים תורניים על ידי אברכים ובני תורה חרדים ודתיים לאומיים, וסיפר כי הוא קרא לעומק את קבצי החיבורים התורניים שיצאו לאור עד כה.

"תחרות החיבורים התורניים הוא היהלום שבכתר של הפיס. החלטנו להגדיל את מספר הפרסים ל12 זוכים, כמניין שבטי ישראל" אמר דיין והוסיף "הפרס הגדול יעמוד על 25 אלף ₪, כשאחריו ייהנו עוד ארבעה זוכים בפרסים בסך 20 אלף ₪, 15 אלף ₪ 10 אלף ₪ ו5000 ₪, ולצידם עוד שבעה זוכים בזכות לקניית ספרי קודם בסך 1000 ₪".

הפרסים החדשים הם הוספה משמעותית לפרסים שעמדו עד כה על שלושה פרסים גדולים בסכום של 20 אלף ₪ למקום ראשון, 10 אלף ₪ למקום השני ו5000 ₪ למקום השלישי, כשלצידם עוד שבעה זוכים בפרס בסך 1000 ₪ לקניית ספרי קודש.

מנכ"ל מפעל הפיס אלי דדון, דיבר על שיתופי פעולה נרחבים עם הרשויות המקומיות בהקמת מבני פיס בעלות של מיליוני שקלים. בדבריו ציין דדון מספר דוגמאות מתקציבים שהועברו לאחרונה ביניהם למעלה מ-17 מיליון ₪ שהועברו עד כה לפרויקט בניית אולם פיס רב תכליתי בביתר עילית, ומיליוני שקלים נוספים לעיריית מודיעין עילית לצורך הקמת גינות נוי ורכישת ציוד למרכז פיס קהילתי בעיר.

"שנת 2014 היתה שנת תרומה משמעותית לקהילה – בניית מועדוני ספורט, גני ילדים, גינות ופארקים ציבוריים - המשנים את כל הטמפרמנט של הקהילה, בבנייה חומרית, אבל גם בהיבטים חברתיים וחינוכיים. מפעל הפיס לא משלם דיבידנדים לאף אחד, הכל הולך לעם ישראל", אמר דדון
כאמור, במסיבת העיתונאים השתתפו גם ראשי רשויות חרדים, בהם ראש עיריית אלעד ר' ישראל פרוש, ראש עיריית מודיעין עילית ר' יעקב גוטרמן, ראש עיריית ביתר עילית ר' מאיר רובינשטיין וראש המועצה המקומית רכסים ר' יצחק רייך. ראשי הרשויות ציינו את שיתוף הפעולה ההדוק עם מפעל הפיס בנושאי בניית כיתות לימוד גני ילדים, מרכזי פיס קהילתיים וכן סיפרו על פעילות ימי תרבות שהתקיימה ביישובים השונים.

מסיבת העיתונאים התקיימה לקראת קמפיין תדמית גדול ומושקע, המיועד לציבור הדתי והחרדי. הקמפיין יחשוף את פעילות הפיס לטובת הרשויות המקומיות והציבור הדתי והחרדי, תוך מתן דגש למיזמים תרבותיים, חינוכיים וחברתיים.











פיס עיתונאים מסיבה עוזי דיין מחברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד