כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דרעי: "עד יום רביעי תהיה ממשלה. הבעיות ייפתרו בשעות הקרובות"

יו"ר ש"ס קיים ישיבת סיעה והסביר את התעקשותה של ש"ס נגד מינויו של בן דהן כסגן שר במשרד הדתות • "לסיום אני פונה לאחיי האתיופים. השקופים האמיתיים. הזעקה שלהם אמיתית. כאב לי. בזכות מרן הרב עובדיה הם כאן, אל תלכו לאלימות"

ביבי ודרעי. צילום: יעקב כהן
ביבי ודרעי. צילום: יעקב כהן


המגעים להקמת הממשלה, שתורכב ככל הנראה מ-61 ח"כים בלבד, לאחר הודעתו של שר החוץ אביגדור ליברמן על התפטרותו ועל כך שלא יהיה בקואליציה, נמשכים במלוא עוזם, והיום (ב) הודיע יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, כי הוא מעריך שעד יום רביעי יוכל נתניהו לסיים את המלאכה.

בישיבת סיעת ש"ס אמר דרעי: "אני מעריך שביום רביעי נתניהו יוכל לבשר לנשיא ותוקם ממשלה של 61, תמיד רצינו ממשלה רחבה. יכולנו לכוף ממשלה רחבה אבל לא עשינו זאת. מקוה שיעשו מאמצים בהמשך להרחיב את הממשלה. כל מרכיבי הקואליציה חייבים להתגבר על חילוקי דעות. לפעמים קואליציה קטנה והומוגנית טובה יותר מרחבה.

דרעי התייחס גם לעימות עם הבית היהודי בנושא מינויו של בן דהן כסגן שר הדתות, ובהמשך אף כסגן שר במשרד המשטים עם אחריות על בתי הדין הרבניים. "הויכוח עם הבית היהודי זו לא התנגחות אלא כדי שנוכל להחזיק מעמד 4 שנים. טלאי על גבי טלאי במשרד ממשלתי זה גרוע וראינו למה זה גורם, כמו שאנחנו בטוחים ששר החינוך יתנהג בממלכתיות והגינות גם אנחנו ננהג כך בדתות. אני מקווה שהנושא ייפתר בשעות הקרובות ושלנתניהו תהיה ממשלה".

"צריך לזכור שהמטרה האמיתית היא להשיג את היעדים כדי ליישם את השליחות. אנחנו המפלגה היחידה שאמרה שיש לה כללי ברזל. עמדנו בכל מה שהבטחנו לבוחר. דיור ציבורי, מעמ 0 ושכר המינימום. הדרישות שלנו הם לטובת כלל ישראל. החיוך חזר לשקופים. הם רואים שיש להם תקווה היום. אין פתרונות מיידיים. סוף סוף מתייחסים לישראל השניה. יש ממשלה שמתייחסת להם.

"לסיום אני פונה לאחיי האתיופים. השקופים האמיתיים. הזעקה שלהם אמיתית. כאב לי. בזכות מרן הרב עובדיה הם כאן, אל תלכו לאלימות ולגורמים שרוצים להתסיס את השטח, אנחנו נהיה לכם לפה בממשלה".
דרעי אתיופים נתניהו ישיבת סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד