כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראש הממשלה נפגש עם האתיופי שהוכה • צפו

ראש הממשלה נפגש עם החייל דמאס פיקדה, שסרטון המכות שספג משוטרים הלהיט את הרוחות בעדה האתיופית • וידאו

צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ


מחאת האתיופים: לאחר שהפגינו והבעירו את תל אביב וירושלים, נפגש הצהריים (ב) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם החייל דמאס פיקדה שצולם כששוטרים מכים אותו באכזריות, בסרטון וידאו שגרם לתבערה בקרב בני העדה.

בפגישה השתתפו גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וח"כ אברהם נגוסה.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו לחייל דמאס פיקדה: "הזדעזעתי מהתמונות שראיתי. אנחנו לא יכולים לקבל את זה והמשטרה מטפלת בזה. נצטרך לשנות את הדברים. שמעתי שאמרת שאתה מתנגד לאלימות. זה דבר חשוב, זו אמירה מנהיגותית. אתה חייל למופת, ואתה נותן דוגמה לרבים אחרים, גם בעובדה שקראת להפסקת האלימות, אבל גם בכך שאנחנו לא יכולים לקבל השתלחות, גישה גזענית ופסילה של אנשים, הכאה של חייל צה"ל".



"אנחנו לא יכולים לקבל את זה. המשטרה תעשה מה שצריך כדי לתקן את עצמה, אנחנו צריכים לתקן גם את החברה בישראל, כי אנחנו אוהבים אותך, אנחנו אוהבים את העדה וכל ישראל חברים. עלינו לפעול גם במישור החינוכי, על מנת לשנות נורמה בחברה. יש כאן בעיה עמוקה שצריך לפתור אותה. ההתפרצות היא כתוצאה ממצוקה אמיתית. אנחנו נלחמים בזה ביחד. יש עוד עבודה גדולה, אבל זה הכיוון הנכון. אני נורא שמח לראות אותך פה. אתה פשוט מופת".

החייל דמאס פיקדה אמר לראש הממשלה נתניהו: "אני מתנגד לאלימות שהופנתה גם לשוטרים וגם לאזרחים. כואב לי הלב על כל מה שקרה ועל העימותים בין השוטרים והאזרחים".
ראש הממשלה אתיופי חייל הכאה פגישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד