א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

דרעי ל'בחדרי חרדים': "מקווה שיצטרפו עוד"

יו"ר ש"ס מצהיר: "כולם מאוחדים גם בענייני דת ומדינה ויש הסכמים מאוד ברורים" • על משרד הדתות: "אנחנו סומכים על בנט בחינוך ומצפים שיסמוך עלינו בדתות" • על הרצוג: "קורא לו להצטרף ולדאוג לשכבות החלשות ולעניים" • צפו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


יו"ר ש"ס אריה דרעי קיים הצהריים (ב) ישיבת סיעה, ולאחריה העניק ראיון ל'בחדרי חרדים', בו הסביר מדוע התעקש על אי מינוי סגן שר במשרד הדתות מטעם הבית היהודי וכיצד הוא רואה את הממשלה הבאה.

האם אתה רואה ממשלה של 61 ח"כים מחזיקה מעמד, או שמפלגות אחרות יצטרפו בהמשך?

"קודם כל בא נרכיב קואליציה כזאת של 61... אני מקווה שביממה הקרובה זה יגמר. עדיין אנחנו נמצאים בשעת נעילה, הצוותים יושבים עכשיו. יש עדיין כל מיני תיקונים, אבל אני מעריך כמעט בוודאות בעזרת השם שנוכל לחתום ותהיה קואליציה של 61. אני הייתי מעדיף ממשלה רחבה יותר, אבל צריך לזכור שגם ב-61 אפשר לתפקד. זה קשה ומחייב את כולם, אבל כשיש קואליציה הומוגנית ואחדות אידיאולוגית, ואין חילוקי דעות כמו שהקואליציה הקודמת הייתה ממשלה רחבה אבל זו הייתה ברית מזויפת של הדרת חרדים וראינו כמה זמן זה החזיק מעמד.

"היום אף אחד לא חותר תחת ראש הממשלה, כולם מאוחדים גם בענייני דת ומדינה ויש הסכמים מאוד ברורים ואני מקווה שזה יחזיק מעמד. אני מקווה שראש הממשלה אחרי שהוא יקים את הממשלה של 61 הוא יפעל להרחיב את הממשלה. ואני קורא מפה לידידי בוז'י הרצוג ולראשי המחנה הציוני, זאת ההזדמנות כמו שאמרתם שאתם מחויבים לעם ישראל בנושאי החלשים והעניים ולשכבות החלשות, זאת ההזדמנות עכשיו שביחד נוכל בממשלה הזאת בשנים הקרובות לתקן ולהתחיל לדאוג לישראל השניה".



מה קורה בנוגע לבית היהודי?

"אין לנו מחלוקת חלילה עם הבית היהודי. אני רוצה להעביר את זה אחת ולתמיד. אין כיפופי ידיים, אני בסך הכל מסתכל קדימה ואני רוצה שהקואליציה הזאת תחזיק מעמד 4 וחצי שנים. שותפות בתוך משרד הדתות למי שמכיר את זה מהעבר ויש לי ניסיון, זה מתכונת למריבות. לכן אמרתי שהטוב ביותר הוא שיתוף פעולה ברמה שכל אחד ינהל את המשרד שלו. אנחנו זקוקים לבנט במשרד החינוך ואנחנו משוכנעים שהוא יעשה את זה טוב ושגם יסמוך על זה ששר מש"ס יעשה את זה טוב בדתות ולא יהיו בעיות. אני מקווה שנמצא פתרון לזה ואני חושב שמשרד הדתות מאחורינו".

ליברמן אומר שיש לו בעיה עם מדינת הלכה...

"אני לא שמעתי מה שהוא אמר .כל אחד והבעיות שלו"...
דרעי קואליציה הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד