כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המפקד הבא של החרדים בגבעתי: הקצין המעוטר מצוק איתן

סגן איתן פונד יפקד על פלוגת 'תומר' החרדית בחטיבת גבעתי - כך החליט מח"ט גבעתי עופר וינטר • פונד היה זה שהוביל את המרדף אחר חוטפי גופתו של הדר גולדין ז"ל, וזכה באות המופת • יהיה מפקדו של א' שהותקף במאה שערים

סגן איתן פונד. צילום: פלאש 90
סגן איתן פונד. צילום: פלאש 90


סגן איתן פונד בעל אות המופת - העיטור הגבוה ביותר שחולק במסגרת מבצע 'צוק איתן', עומד לקבל מינוי מפתיע כמפקד הפלוגה החרדית החדשה בגדוד גבעתי, פרי יוזמתו של המח"ט עופר וינטר.

לבחדרי חרדים נודע כי סגן איתן פונד, שימש עד היום כסגן מפקד הסיירת. שמו התפרסם במהלך מבצע 'צוק איתן'. כאשר בבוקר ט"ז סיון תשע"ד, מחבלים הגיחו ממנהרה ותקפו כוח גבעתי והרגו את מפקד הפלס"ר (פלוגת סיור), רס"ן בניה שראל, סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני הי"ד.

המחבלים לקחו אתם את גופתו של סגן גולדין. סגן מפקד הסיירת, סגן איתן פונד, הוביל מרדף אחר חוליית המחבלים בתוך המנהרה, במהלכו נתגלו פריטים שאפשרו, יחד עם פריטים שנתגלו בשעות הצהריים על ידי צוות של סיירת מטכ"ל ויחידת אית"ן, לקבוע מאוחר יותר את מותו של סגן גולדין.


סגן איתן פונד, בקבלת עיטור המופת - הגבוה ביותר, על מרדף במנהרה אליה נחטף הדר גולדין הי"ד

על פי המידע שהגיע לידי בחדרי חרדים, פונד יהיה מפקדו של א', הקצין הדתי שהותקף לפני כשבועיים בשכונת מאה שערים, עת הגיע לבקר את חייליו הבודדים.

פלוגת 'תומר', בחטיבת גבעתי הוקמה באוגוסט 2014. הפלוגה מורכבת מנוער חרדי שמתגייס במסגרת חוק הגיוס החדש. הנערים עוברים מסלול הכשרה מיוחד ובסיומו הם עושים שירות במסלול קרבי.

לגדוד התגייסו 4 פלוגות (כ-130 חיילים) במסגרת גיוס של עמותת הנחל החרדי בדומה לגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר. הגדוד עושה טירונות בנפרד משאר יחידות גבעתי בבסיס הר קרן בדרום.

כל גיוס פלוגה, עומד על 30-40 חיילים, כאשר המספר המועט הוא בעקבות הרצון להעניק את המענה המלא לצרכי החיילים החרדים, וכן הסינון הקפדני, לחיילים חרדים בלבד.

הפלוגה הראשונה שהתגייסה לפני כשנה, כבר הספיקה לתפוס עמדה משמעותית בגבול סוריה ברמת הגולן. כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', החיילים הצליחו למנוע אסון לפני כשבוע, כאשר זיהו ארבעה מחבלים בגבול הסורי, מניחים מטען חבלה על קו הגבול הסורי-ישראלי, מדרום ליישוב הדרוזי מג'דל שמס שלמרגלות החרמון. בעקבות הזיהוי של החיילים המשרתים בחיל המודיעין, כלי טיס של חיל האוויר הוזנק למקום התקרית וחיסל לפחות שלושה מחבלים.
סגן איתן פלוגת תומר חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד