ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ש"ס קיבלה דתות וכלכלה • דרעי קורא להרצוג להצטרף

לאחר מו"מ ממושך חתמה ש"ס על הסכם קואליציוני עם הליכוד • הנדוניה: הדתות, הכלכלה, נגב וגליל וסגן שר במשרד האוצר • דרעי: "אני קורא להרצוג להצטרף לממשלה חברתית" • בבית היהודי התכנסו לישיבת חירום • צפו

צילום: ניו מדיה הליכוד
צילום: ניו מדיה הליכוד



צילום: אבי שיף


לאחר ימים ארוכים של מו"מ, נחתם הערב (ב'), הסכם קואליציוני בין ש"ס לליכוד. במעמד החתימה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

לפי ההסכם ש"ס תקבל את משרדי הדתות, הכלכלה-נגב וגליל וסגן שר במשרד האוצר שטרם נודע מי יקבלו. ש"ס תקבל גם את ראשות ועדת החינוך בכנסת.

יו״ר ש"ס אמר: "הבטחתי וקיימתי, הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות, מעמ 0, רפורמת הדיור הציבורי, ושכר מינימום. ממשלת 61 היא ממשלה צרה אבל זה הקטן גדול יהיה, אני קורא ליו״ר המחנה הציוני ידידי בוז׳י הרצוג, תצטרפו לממשלה , יש פה הזדמנות אמיתית לממשלה חברתית".

בבית היהודי שוקלים את המשך דרכם לאחר העברת משרד הדתות לש"ס והעברת סמכויות בתי הדין הרבני שיצאו מידי משרד המשפטים למשרד הדתות. גורם בבית היהודי אומר הערב ל'בחדרי חרדים' "לא יתכן שראש הממשלה נתניהו ימכור את כל הסמכויות של הדתות בידי ש"ס. בקצב הזה אנחנו שוקלים את המשך דרכנו. "נתניהו עשה טעות". סיעת הבית היהודי מתכנסת כעת בחדר הסיעה בכנסת בכדי לדון בהמשך דרכה במו"מ".

הליכוד קרא לבית היהודי להצטרף לממשלה ואמר: "יוגדל משמעותית תקציב משרד החינוך ומאות מיליוני שקלים יוקצו למוסדות החינוך של הציונות הדתית ולשורה של פעילויות שיבצע שר החינוך המיועד. אם הבית היהודי יסרבו להצעה זו, האלטרנטיבה לממשלת ליכוד לאומית היא רק אחת: ממשלת שמאל בראשות הרצוג, שבה לא תהיה נציגות כלשהי לציונות הדתית. ממשלת שמאל שתפנה יישובים, תתפשר על ירושלים, תפגע בציבור הציוני-דתי ותתכופף בפני לחצים בינלאומיים".

"אנחנו זקוקים לבנט במשרד החינוך ואנחנו משוכנעים שהוא יעשה את זה טוב ושגם יסמוך על זה ששר מש"ס יעשה את זה טוב בדתות ולא יהיו בעיות".

עד כה חתמו על הסכם קואליציוני עם הליכוד, כולנו ויהדות התורה ביום רביעי שעבר ורק מפלגת הבית היהודי עדיין לא חתמו על הסכם.
דרעי שס כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד