ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

פרשת פישר מסתעפת: נעצר איש עסקים בכיר

נעצר איש עסקים מוכר שבעבר היה בכיר בעולם התקשורת, על ידי מח"ש בחשד שנתן שוחד לקצין המשטרה רפ"ק ערן מלכה

רפ"ק ערן מלכה. צילום מרים אלסטר, פלאש 90
רפ"ק ערן מלכה. צילום מרים אלסטר, פלאש 90


פרשת רונאל פישר: בשעות הערב (ב') נעצר איש עסקים מוכר שבעבר היה בכיר בעולם התקשורת, על ידי חוקרי היחידה לחקירת שוטרים, בחשד שנתן שוחד לקצין המשטרה רפ"ק ערן מלכה באמצעות עו"ד רונאל פישר. זאת, בתמורה לקבלת מידע על חקירות משטרה המתנהלות בעניינו או על העסקים שלו - במטרה לשבש אותן. רק בסיום החקירה יוחלט אם להאריך את מעצרו.

ההצלחה של המשטרה בפריצת מכשיר האייפון של עו"ד רונאל פישר שמעצרו הוארך בחמישה ימים, ובעיקר את השיטה המתוחכמת שבה ניהלו השניים את ההתקשרות ביניהם - הובילה לחשיפת חשודים נוספים.

אפליקציה סלולרית ייחודית, שפותחה במיוחד עבורם, אפשרה לקצין להדליף לפרקליט מידע סודי על נסחטים אפשריים באופן מוצפן, כך פורסם בערוץ 2. גם עם החרמת הטלפון של מי מהמשתמשים בה, לא הובילה לדבר, היות והאפליקציה העבירה את המסרים באופן מוצפן, והיא עצמה חתומה כמובן בקוד.

בפרשה, ישנה כבר עדת מדינה אחת, בכירה במשרדו של פישר, שהמידע שסיפקה, הובילה לגל מעצרים. היא לחקה חלק מרכזי בפרשה לכאורה, בין היתר היא הייתה מקבלת את הכספים ומעבירה למשרדו של פישר, שם הכסף היה מתחלק בינו לבין מי שהעביר לו את המידע ערן מלכה מיחידת להב 433, שם גם ניהל חקירות גדולות ומוכרות. במידע שהעבירה, חשפחה כעשר פרשות נוספות בהן חשוד פישר, לכאורה.

רפ"ק ערן מלכה, שמעצרו הוארך בחמישה ימים, החל הערב לשתף פעולה עם חוקריו, לאחר ששתק עד כה בחקירותיו, גם לפני כשנה. ע"פ הפרסום ב'הארץ', במחלקה לחקירות שוטרים בוחנים את האפשרות שיהפוך גם הוא לעד מדינה. כעת מנסים במחלקה להבין איזה מידע יכול לספק מלכה אודות בכירים אחרים המעורבים בפרשה, כדי להכריע אם לחתום איתו על עסקת טיעון מקלה.

שי ברס, לשעבר מנכ"ל חברת 'נתיבי ישראל', נעצר אתמול (א) בחשד למתן שוחד לפישר. מעצרו הוארך היום בשלושה ימים. לפי החשד, תמורת תשלום שהעביר, קיבל מידע מעו"ד פישר על חקירה סמויה שמתנהלת במשטרה. המידע, הגיע לכאורה מקצין המשטרה ערן מלכה, החשוד הנוסף בפרשה.
רונאל פישר ערן מלכה עד מדינה שי ברס אפליקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד