כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אופל אינסיגניה – רכב המנהלים שמאפיל על כל השאר

מתיחת הפנים של צי אופל ניכר היטב גם במכונית המנהלים שלה – האינסיגניה • עם בגאז' ענק, רוחב נדיב מאוד ומנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר עם 170 כוחות סוס האינסיגניה מביאה חבילה מושלמת • לוי בדרכים עם כל הפרטים על אופל אינסיגניה

אופל אינסיגניה – רכב המנהלים שמאפיל על כל השאר
לוי ריבלין


"כשהשראה ואיכות נפגשות, התוצאה היא מצוינות" מכריז הסלוגן של אופל על ספינת הדגל שלהם, האינסיגניה, והם צודקים בכל מילה.

אז למרות מספרן הלא מועט של המכוניות שכבר עברו כאן, במדורנו זה, עדיין לא הגענו לקומה העליונה – קומת רכבי המנהלים. האינסיגניה היא הראשונה שזוכה להתארח כאן.

הבה ונתחיל.

מבחוץ האינסיגניה מרשים במיוחד. העיצוב החדש שנחת כאן ב-2014 זכה למתיחת פנים ראויה, הן מבחוץ והן מבפנים ורואים שלא מדובר ב"עוד משפחתית". מדובר ברכב שבהחלט לא ניתן להתעלם ממנו ומבטי העוברים והשבים ביטאו זאת היטב.

כדרכם של רכבים, הצבע מוסיף המון, והגרסא המוזהבת (זית מטאלי) שנטלתי לנסיעת המבחן היה מרשים הרבה יותר מאשר אינסינגניה שחור או לבן, אך ככלל, כאמור, בלתי ניתן לפספס כי מדובר ברכב שרד.


מדובר בסיגמנט נדיר יחסית, העומד על 4-5% מכלל הרכבים בארץ בשל הפיכת הג'יפים לתחליפי רכבי השרד בארץ. סיגמנט המנהלים, למרות זאת, רשם התחזקות קלה בשנתיים האחרונות בשל החזרה של בעלי הממון לעברו, בין היתר בגלל כניסת כמה דגמים מפוארים כדוגמת האינסיגניה.

החרטום הארוך, הרוחב המכובד העומד על 1.85 מטר והאורך האדיר – קרוב ל-5 מטרים, מעניקים לו מראה אמריקאי אמיתי. הקטע היחיד שלא נראה ממש פרפקט הוא אחורי האינסגניה.

המושבים מצויינים ונוחים מאוד ומושב הנהג זוכה לפינוק נוסף בשל היותו כסא חשמלי עם אפשרות כיווני גובה וקושי חשמליים, שהופכים אותו לנוח ומפנק הרבה יותר. ההגה מאובזר די טוב וכדי למנוע את הזזת מבטכם אל מערכת המולטימדיה מימינכם, הורכבה גם עליו מערכת שליטה ובקרה שנמצאת ממש מעל להגה. מערכת המולטימדיה נראית איכותית והגודל שלה העומד על 8 אינצ' הוא מחזה נדיר. יחד עם זאת חבל מאוד שבגרסת הבסיס של האינסגניה שכחו באופל "לפנק" ולמרות שמדובר ברכב גדול ורחב ולא טרחו להתקין בו מצלמת רוורס. גם המראה הקטנה מקשה על הרוורס, וחבל. אגב, חלק מהאבזור הנדיר כולל גם אפשורת להטענת לא פחוץ מ-5 פלאפונים בו זמנית, כאשר 2 מנקודות ההטענה מורכבות למעשה מ- 2 חיבורי USB.

בכלל המילה האמיתית להגדרת פנים הרכב היא יוקרה. הדשבורד, ההגה, תיבת ההילוכים ואפילו הדלתות נראים ומרגישים נעימים ואיכותיים ועשויים מחומרים טובים. מה שכן, באותה נשימה חייבים לציין שהיושבים מאחור, למרות ההרגשה הנוחה ממנה יהנו, ירגישו באי נוחות מסויימת בשל גובהו הנמוך של האינסגניה בתא הנוסעים האחורי. לגבוהים שבינינו זה ממש יציק. הסיבה לכך, בין היתר היא עובדת היות החלון האחורי חלק מדלת תא המטען. אז מצד אחד זה הופך את תא המטען הענק (530 ליטר) לשימושי ונוח באין ערוך אך מצד שני הוא מפריע לאיכות הנסיעה.

ולפני שאנו מגיעים לעיקר – חווית הנסיעה, בעיה טכנית קטנה נוספת ואחרונה שנמצאת באינסיגניה – חוסר בנעילה אוטומטית של הדלתות בעת שהרכב מאיץ במקצת. מדובר בפרט חשוב שניתן למצוא אותו בקלות גם בדגמי המיני.


האינסיגניה לא קיבל את מנוע הTSI שקיבלו אחיו – מתחריו הגרמניים,אך הוא אובזרה במנוע טורבו אימתני שעושה היטב את העבודה. על הנייר, המנוע אמנם קטן יחסית לרכב מנהלים, עם 1.6 ליטר, אבל מתחת למכסה המנוע מסתתרים גם 170 כוחות סוס. (לשם השוואה, ג'יפ הרקסטון האימתני אותו סקרנו כאן בשבוע שעבר הוא בעל נפח של 155 כ"ס בלבד). זו כנראה הסיבה לכך שהוא ביצע את עבודתו נאמנה ומרגיש גדול וחזק הרבה יותר. למרות שבחזות החיצונית האינסיגניה נראה כבד וגדול, בפועל הוא מהיר כמטוס והכבדות שלו מתבטאת רק בשבריר שניה של תחילת ההאצה. במבחן הזה הוא אמנם איטי יותר ממתחריו לבית פולקסווגן וסקודה, אבל זה לא גורע במאום מהעוצמה האדירה שמורגשת היטב. אך אליה וקוץ בה - מנוע הטורבו הזה שפועל בעוצמה זולל דלק משמעותית יותר ממשפחתית רגילה. טוב, כנראה שמי שמחזיק בדי כסף לקנות רכב מנהלים יש גם מעט כסף יותר עבור דלק.

לצד כל יתרונותיו, היתרון הבולט הגדול על פני כל המתחרים הוא דווקא בידוד הרעשים שלא ניתן למצוא בכל רכב אחר. ההרגשה היא ממש כבתוך צוללת אטומה היטב ויציבות מדהימה על הכביש כאילו מדובר בטנק אימתני שלעולם לא יזוז מילימטר מנתיב נסיעתו.

לסיכום, בסכום של 171,000 ש"ח בלבד תקבלו חבילה משתלמת מאוד. יש גם גרסאות נוספות במחירים של עד 270,000 ש"ח, אבל הגרסא המינמלית הזו בהחלט מכובדת.
אין ספק, ספינת הדגל של אופל מייצגת אותם בכבוד במשבצת רכבי המנהלים.
אופל אינסיגניה חדשות רכב אופל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד