ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרסום ראשון: יוזמה להקמת וועדת רבנים להשקעות על פי דעת תורה

בעקבות גל מעשי העוקץ בציבור החרדי, יוזמת קבוצת אנשי עסקים חרדים מוכרים הקמת ועדה בפיקוח רבנים, שתעניק 'הכשר' להשקעות • הרבנים יבדקו לעומק כי לא מדובר בהשקעת שווא או במעשה עוקץ • כל הפרטים

פרסום ראשון: יוזמה להקמת וועדת רבנים להשקעות על פי דעת תורה
נועם ריבקין פנטון, פלאש 90


בעקבות גל הנפילות ומעשי העוקץ בציבור החרדי, שאמללו מאות ואלפי משפחות שאיבדו את כל חסכונותיהן, יוזמת קבוצת בעלי עסקים חרדים מוכרים הקמת 'ועדת רבנים לענייני השקעות', שתפעל בדומה לוועדות רבנים אחרות ותמנע הפסדי ממון והרס משפחות כתוצאה מהשקעות אצל שרלטנים.

היוזמה להקמת 'ועדת השקעות על פי דעת תורה' יצאה השבוע לדרכה, והיא תפעל בדומה לוועדות האחרות הפועלות על פי הוראת והדרכת גדולי ישראל בתחומים שונים שיש בהם איסורי תורה.

היוזמה קמה בעקבות מקרים רבים שבהם אנשים מאבדים את כספם ודירותיהם, ומשפחתם נהרסת, בגלל פתיונות והצעות 'קוסמות' להשקעות המגיעות לציבור בני תורה ואברכים. כזכור, רק השבוע גילו מאות משקיעים כי הם שמו את כספם על קרן הצבי אצל מלווה בריבית קצוצה מדאורייתא.

אחד היוזמים מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי לרוב מדובר באנשים שאינם מבינים דבר וחצי דבר בעסקים, והם הולכים שבי אחר הצעות המנצלות את העובדה הזו ונשארים חסרי כל. לדבריו, הדבר חמור יותר משום שהציבור החרדי נתקל בהצעות הללו בצינורות שאמינותם אינה מוטלת בספק אצלו, כמו עיתון חרדי או חברים לכולל, ולכן הוא נוטה להאמין לנכונות ההצעות.

כאמור, בעקבות ריבוי המקרים לאחרונה, פנתה קבוצה של בעלי עסקים ידועים ובעלי חברות השקעה אל גדולי ישראל וביקשה מהם להקים ועדת השקעות ע"פ דעת תורה. בעלי העסקים הביעו נכונות להיות הראשונים שיכפיפו עצמם לאישור והוראת הרבנים, ובתי הדין לממונות שיעמדו מאחורי הוועדה. ההשקעות יהיו רק בעסקי נדל"ן מבוססים ועסקים שיש בהם ממשות, ולא בהצעות ערטילאיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי את התוואי החדש מרכז היזם שוקי סלומון, מבעלי 'סלומון נכסים והשקעות', בשיתוף עם אנשי עסקים מוכרים מהשורה הראשונה בציבור.

אחת המטרות היא, כי תחת פיקוח בתי הדין לממונות יוכל המשקיע הקטן להשקיע גם בעסקים גדולים בכסף קטן שצירוף שלו יהפוך לכסף גדול ואז יהיה ניתן להרוויח עליו תשואות נאות כמו כל איש עסקים או יזם שמגיע עם כסף גדול, אך כמובן במתח הרווחים המקובל וההגיוני בשוק, וללא הבטחות שווא, כאשר הכל בכפוף לאישור הלכתי ולבטחונות מסודרים.

האנשים העומדים מאחורי הפרוייקט הם בעל נסיון של שנים ובעלי חברות גדולות במשק וזוהי עבודתם ומקצועם שנים רבות. מדובר בדמויות המוכרות לאב"דים בבתי הדין לממונות, כאשר כל עיסקה גם תאושר לגופה על ידי אותם רבנים.
השקעות בית דין ועדת רבנים ממון פיקוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד