י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"גזירות על המשקיעים לא יורידו את המחירים"

איש הנדל"ן ר' אלי קליין, שחתום על תנופת הבנייה בשנים האחרונות, תוקף את הכוונה להעלות את מס הרכישה

אלי קליין ויואל קרסו
אלי קליין ויואל קרסו





בהרצאה שנשאה המשנה לנגידת בנק ישראל, ד"ר נדין בודו-טרכטנברג, בפני סטודנטים, חשפה טרכטנברג נתון מדאיג במיוחד: במהלך שמונה השנים האחרונות עלו מחירי הדירות ביותר מ-97%.

שר האוצר המיועד, חה"כ משה כחלון (כולנו) הצהיר באחרונה כי בכוונתו להעלות את מס הרכישה המוטל על רוכשי דירה שנייה בדרך לצמצום חלקם של המשקיעים בשוק הדיור.

הצהרתו של כחלון הביאה להתנפלות של רוכשים על משרדי המכירות אך רבים מהיזמים והקבלנים סבורים כי הצעד לא יביא להורדת מחירי הדירות. איש הנדל"ן ר' אלי קליין, בעליה של חברת 'אקה נדל"ן' שיזמה את בנייתן של אלפי יחידות דיור, אומר כי הצעד לא יביא להורדת המחירים אלא אדרבה, לפגיעה קשה במשק הישראלי כולו.

קליין אמר ל'בחדרי חרדים' כי "במקום שהממשלה תפעל להגביר את ההיצע, היא מנסה לצמצם את הביקושים. חלק גדול מהרוכשים אצלנו הם בכלל תושבי חוץ ומתכוונים לעשות עלייה שמכניסים מטבע זר למדינה ומעשירים את קופת המדינה ותורמים תרומה רבה לפעילות עסקית מורחבת ולתעסוקה. רעיונות מעין אלו יגרמו למשקיעים פוטנציאלים לחפש אלטרנטיבות במדינות אחרות. חלק אחר הם משפרי דיור שברשותם דירה אחת, והעלאת מס הרכישה תפגע ביכולתם לרכוש דירה".
אקה נדלן יזמה את הקמתם של פרויקטים רבים. קליין היה הראשון שזיהה את הפוטנציאל הגלום בעתודות הקרקע של השכונה המבוקשת בכניסה לבירה.

בין הפרויקטים שיזמה אקה נדלן ניתן למנות את 'מצפה נוף'; פסגות ירושלים, 'האחוזה'; 'משכנות התכלת'; גבעת השקד; גבעת הסופר ועוד. ניסיונו הרב של ר' אלי קליין ויכולתו לצפות את העתיד להתרחש בשוק הדיור, מחזקים את קביעתו כי מחירי הדירות לא ירדו על ידי מלחמת חורמה במשקיעים.

כך למשל, העובדה שעוד בטרם החלה בנייתו של פרויקט 'מצפה נוף' כבר נמכרו למעלה מ-60% מהדירות במקום, מעידה ללא ספק על יכולתו של קליין לזהות את המגמות ולראות את הנולד בענף הבנייה.

כמו חלק גדול ממובילי הענף, קליין משוכנע שהמפתח להורדת המחירים נמצא בצד ההיצע, וקובע בנחרצות כי "רק שחרור חסמים והצפת השוק בקרקעות זמינות לבנייה, יביאו להגדלת ההיצע ולהורדת מחירי הדירות".

קליין עם ברקת




קללין בניה כחלון תכנית משקיעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד