י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכשירים "מחודשים" התבררו כ"מתוקנים"

מכס נתב"ג מנע יבוא של כ-3,500 טלפונים סלולריים שלא דווח כי תוקנו בחו"ל

מכשירים "מחודשים" התבררו כ"מתוקנים"
מכס נתב"ג


מכס נתב"ג תפס בשבוע האחרון משלוחים של טלפונים סלולריים של חברות מובילות, שהוצהרו כ"מוחדשים" - דהיינו הוחזרו לחנויות בחו"ל עד 14 יום מרכישתם ולא הוחלפו בהם חלקים, אולם בפועל המשלוחים שנתפסו הכילו טלפונים סלולריים שתוקנו ולא הוצהר על כך. יחידת החקירות בבית מכס נתב"ג פתחה בחקירה כנגד היבואנים.

לאחרונה, התיר משרד התקשורת למספר יבואנים מקבילים להביא ארצה טלפונים "מוחדשים". בשבוע האחרון, כאמור, במסגרת פעילות אכיפה מוגברת של בית מכס נתב"ג נתפסו משלוחים, שהכילו כ-3,500 טלפונים סלולריים של החברות אפל, סמסונג, נוקיה ו- LG, בשווי שוק של כ-5 מיליון שקלים. למכס הוצהר כי מדובר בטלפונים "מוחדשים", קרי טלפונים שהוחזרו לחנות בחו"ל לאחר רכישתם תוך 14 ימים מיום הקנייה ולא בוצעו בהם תיקונים או הוחלפו להם חלקים.

המכשירים נבדקו במעבדות מורשות והתגלה כי בוצעו בהם תיקונים, הותקנו רכיבים לא מקוריים, ובחלקם אף נתגלו סימני קורוזיה והם יובאו ללא המדבקה המיוחדת המציינת שהם "מוחדשים". לפיכך, מדובר במכשירים האסורים ביבוא ככאלה בהתאם להוראות משרד התקשורת בעניין.

טלפונים סלולריים אלו נמכרים לצרכנים בישראל באריזתם המקורית ולא ניתן לזהות כלל כי הוחלפו בהם חלקים וכי אינם טלפונים מוחדשים, כפי שהוגדרו ואף ייתכן כי הם נמכרים בחנויות כחדשים.

מנהל מכס נתב"ג יוסי בן- ישי ציין כי "מדובר בתופעה חמורה, ניסיונות של יבואנים להכניס לישראל אלפי סמארטפונים שהוחלפו בהם חלפים בניגוד להיתר משרד התקשורת ונועדה לגרוף רווח קל תוך הטעיית הצרכן. פתחנו בחקירה נרחבת כנגד היבואנים, תגברנו את האכיפה בתחום ונטפל במקרים אלו בכל חומרת הדין".

צילום: מכס נתב"ג






123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד