ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הרב לאו נגד היועץ המשפטי: "החלטה שגויה"

הרב הראשי לישראל מגיב להחלטת היועץ המשפטי לאפשר כשרות אלטרנטיבית - "התואר רב לא זוכה להגנה"

צילום: יונתן סינדל, פלאש90
צילום: יונתן סינדל, פלאש90


הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו הגיב על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לאפשר תעודות כשרות אלטרנטיביות, ואמר כי "החלטת פרקליטות המדינה היא החלטה שגויה שתגרום לפגיעה והונאה קשה כלפי צרכני המזון הכשר ברחבי הארץ".

הרב לאו הוסיף ואמר עוד כי "יש לזכור, שבניגוד להגנה שיש בחוק לתואר 'רופא' או 'עו"ד', התואר 'רב' הוא תואר שלצערנו אינו זוכה להגנה בחוק וכל אדם יכול להציג את עצמו ככזה.

"משום כך, כל אדם יכול במצב שנוצר להציג עצמו כרב וכבעל הכשרה מתאימה להעניק תעודות הכשר, ויעניק כשרות לבתי עסק תוך הטעייה חמורה כלפי הצרכנים שלא יהיו מודעים להונאה החמורה שבתעודת כשרות זו. נפעל מול הממשלה החדשה לתקן את הדבר שלא תצא תקלה כה חמורה מתחת ידיה".

כזכור, הבוקר דווח בבחדרי חרדים כי היועץ המשפטי לממשלה, קבע כי בעלי עסק רשאים להציג 'תעודות השגחה' לפי רצונן. כפי שחייב החוק עד כה. ובכך נסללה הדרך להציג תעודות שאינן של הרבנות.

עם זאת קבע וינשטיין, שאין לבעל העסק להציג את מסעדתו כ'כשרה', אלא רק להציג אותה כ'בעלת השגחה', אך בכך שלל את הבלעדיות של הרבנות הראשית להשגיח על עסקים.

הנהלת הרבנות הראשית תתכנס היום לישיבת חירום לדון בתגובה להחלטה. גורם ברבנות אמר ל'בחדרי חרדים': "הבסיס המשפטי לקביעתו של היועץ אינו ברור לנו. מדובר בתקדים חמור ובהחלטה שעל פניה היא שערורייתית. זו החלטה שעלולה לגרום להפקרות מוחלטת בכל הקשור לנושא הכשרות בארץ".
לאו סערה וינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד