כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אור ירוק מגישה: כך נעבור את ל"ג בעומר בשלום

עייפות, נהיגה והליכה בחושך וילדים בצידי הדרכים – הסכנות המרכזיות בחג. רבים מן החוגגים שבים לבתיהם בתום לילה של חגיגות, ונוהגים כאשר הם עייפים. כמו כן ייתכן כי הנהגים שתו אלכוהול במהלך ההילולה

אור ירוק מגישה: כך נעבור  את ל"ג בעומר בשלום


מחר בערב הקרוב ייצאו המונים לחגוג את ל"ג בעומר ברחבי הארץ במדורות הנמשכות עד השעות הקטנות של הלילה ובמרכזן – ההילולה בהר מירון.

על פי עמותת אור ירוק, ל"ג בעומר, הוא חג מועד לפורענות במיוחד בהקשר של נהיגה ועייפות: רבים מן החוגגים שבים לבתיהם בתום לילה של חגיגות, ונוהגים כאשר הם עייפים. כמו כן ייתכן כי הנהגים שתו אלכוהול במהלך ההילולה, ילדים עלולים שלא להיות חגורים בחגורות בטיחות ובמושבי בטיחות מתאימים ועוד.

לרגל החג, עמותת אור ירוק נותנת מספר טיפים לחוגגים את ל"ג בעומר:

• יש לעצור להתרעננות במהלך הנסיעה חזרה מהמדורות בגלל העייפות לאחר החגיגות הליליות. העצירה חשובה במיוחד לחוזרים מהר מירון, עקב הנסיעה הארוכה.
• חשוב לוודא שכל נוסעי הרכב חגורים, גם מאחור ובמיוחד הילדים. חובה לחגור את הילדים כראוי באמצעות מושבים מתאימים.
• על הולכי הרגל להקפיד על בגדים זוהרים, לא ללכת בצידי הכביש ואם אין ברירה ללכת נגד כיוון התנועה.
• הימנעו מהסחות דעת בזמן נהיגה והקפידו על ריכוז. לדוגמא: שיחות בסלולארי, פעילות שאינה קשורה בנהיגה, כמו חיפוש יעד במפה, היסח דעת בגלל ילדים שמשחקים בספסל האחורי וכדומה.
• מאחר והנסיעה עשויה להיות בכבישים לא מוכרים, נהגו רק במהירות המותרת, שמרו מרחק, הימנעו מעקיפות מסוכנות ומהפתעות בנסיעה והשתלבו תוך התחשבות בנהגים אחרים ובתנאי הסביבה.
• הקפידו על תקינות הצמיגים - צמיג לא תקין הוא סכנת חיים. בדקו לחץ אויר, סדקים ויובש בארבעת הצמיגים ובצמיג הרזרבי וזאת בטרם יצאתם לדרך.
אור ירוק לג בעומר כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד