י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השקדיה פורחת: הבית היהודי בקואליציה

ראש הממשלה הסכים לדרישת בנט, שיצא עם תיקי החינוך, המשפטים והחקלאות, סגנות בביטחון וראשות וועדת חוקה

צילום: ניו מדיה, ליכוד
צילום: ניו מדיה, ליכוד


לאחר מו"מ קואליציוני מתיש במיוחד ורווי משברים הודיעה הערב (ד) מפלגת הבית היהודי על הצטרפות לקואליציה, במעמד ראש הממשלה בנימין בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט.

החתימה הסופית תתקיים בימים הקרובים לאחר השלמת פרטים שטרם הספיקו הצדדים להסכים עליהם.

ההצהרה נערכה סמוך למועד סיום הזמן שהוקצב לנתניהו להודיע לנשיא על הצלחתו להרכיב קואליציה של 61 חברים.

לפי ההסכם הקואליציוני המתגבש, הבית היהודי תקבל לידיה את תיק החינוך עבור נפתלי בנט ואת תיק המשפטים עבור איילת שקד - כולל סמכויות ועדת השרים לענייני חקיקה והועדה לבחירת שופטים וחברות בקבינט המדיני ביטחוני, אך סמכויות הועדה למינוי דיינים יעברו לידי הליכוד בעקבות התנגדות נחרצת של ש"ס. אורי אריאל יקבל את תיק החקלאות וכן סמכויות של מנהלת גרעינים תורניים, החטיבה להתיישבות ומנהלת תנופה. אלי בן דהן יהיה סגן שר הביטחון וח"כ ניסן סלומינסקי יקבל את ראשות ועדת החוקה.



ההישגים הגדולים הבית היהודי הגיעו לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני של ש"ס עם הליכוד, אשר העביר את כל הסמכויות של משרד הדתות ובתי הדין הרבניים לידי ש"ס. כזכור, באותו ערב התכנסה סיעת הבית היהודי והסמיכה את יו"ר המפלגה נפתלי בנט לנהל את המו"מ מול הליכוד. כאשר בבית היהודי דורשים את תיק המשפטים עבור איילת שקד במקום תיק הספורט אשר יועד לה, מהלך שהצליח לבסוף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר במעמד הסיכום: "אני רוצה להודות לכם על המאמץ במו"מ הזה וגם לאורך כל השבועות האחרונים. אני בטוח שאף אחד לא מופתע שהמו"מ הזה התמשך, עם כל הסיעות. איש גם לא מופתע שהוא הסתיים במועדו. המועד דוחק, לא רק משום שאני אצא מכאן ואתקשר לנשיא וליו"ר הכנסת להודיע להם שעלה בידי להרכיב ממשלה, אלא מפני שאנחנו צריכים להקים אותה בשבוע הבא – וכך נעשה – כדי שתהיה ממשלה חזקה ויציבה לעם ישראל.

"אמרתי ש-61 זה מספר טוב ו-61 פלוס זה מספר עוד יותר טוב. אבל זה מתחיל ב-61 ואנחנו נתחיל. יש לנו הרבה עבודה לפנינו. שיהיה בהצלחה רבה לכולנו ולעם ישראל".

בעקבות הסיכום, המספק לנתניהו 61 ח"כים, הגיב יו"ר האופוזיציה המיועד בוז'י הרצוג בטוויטר: ‏"ממשלה בלי אחריות, יציבות ומשילות.ממשלת כישלון לאומי. ממשלה סחיטה,צרה וחלשה שלא תקדם דבר ותוחלף במהרה על ידי אלטרנטיבה של תקווה ואחריות".
בנט נתניהו חתימה משפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד