י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.3% ל-3.867 שקלים

האירו היציג נקבע על 4.343 שקלים • ב-FXCM ישראל מציינים: "הגורם המרכזי שמשפיע כעת על הדולר הוא נתוני המקארו שמתפרסמים בארצות הברית"

  • י"ח אייר התשע"ה
.
.





המסחר במט"ח מתאפיין היום (ד') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש מול המטבע המקומי בכ-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.867 שקלים. האירו, מנגד, התחזק מול השקל בכ-0.6% לרמה של 4.343 שקלים. גם בעולם האירו מתחזק מול הדולר, בשיעור של כ-0.7% ל-1.127 דולרים לאירו.

בזירה המקומית, המו"מ הקואליציוני נמשך עד הדקה ה-90, כאשר היום רה"מ נכנע לדרישות הבית היהודי והחליט להעניק לאיילת שקד את משרד המשפטים. באוצר, בינתיים, אובדים עצות כיצד לממן את כל עשרות מיליארדי השקלים שהובטחו למפלגות במסגרת ההסכמים הקואליציונים.

מאז החליט בנק ישראל להותיר את ריבית חודש מאי על כנה, השקל התחזק ביותר מ-1% מול הדולר. זאת, למרות שהבנק רכש מאות מיליוני דולרים במטרה למתן את השפעת ההחלטה. כעת, השחקנים בשוק תוהים האם נגידת הבנק קרנית פלוג תחליט להשתמש בנשק הריבית פעם נוספת או אולי בכלים מוניטארים אחרים במטרה להחליש את המטבע המקומי.

בארה"ב יפורסם היום סקר ה-ADP הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי כאשר ביום שישי יפורסם דוח התעסוקה המלא. נתונים טובים עשויים להוביל להתחזקות נוספת של הדולר מול סל המטבעות.

ב-FXCM ישראל ציינו הבוקר: "הגורם המרכזי שמשפיע כעת על הדולר הוא נתוני המקארו שמתפרסמים בארצות הברית, וזאת בשל אי הוודאות באשר לכוונות הריבית של הבנק הפדרלי. ראינו זאת היטב אמש, כאשר התנודתיות בדולר זינקה עם פרסום המאזן המסחרי ולאחר מכן עם פרסום סקר ISM שירותים. הדולר מגיב בשלילה לנתונים מאכזבים ומגיב בחיוב לנתונים חיוביים, וסביר שנראה את הדינמיקה הזו גם בהמשך השבוע, כאשר הנתון המרכזי, ובעל המשמעות הרבה ביותר עבור מדיניות הריבית של הפד, יהיה דוח התעסוקה אשר יתפרסם ביום שישי. בחודש שעבר נתוני התעסוקה אכזבו באופן משמעותי, ואם גם הפעם הנתונים יהיו מתחת לתוספת של 200 אלף משרות, הדולר עשוי לקרוס".
דולר מט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד