כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יתד במתקפה: "בני ברק בפני שוקת שבורה"

היומון הליטאי פותח במאבק נגד בית האבות החדש בעיר, שעשוי לגרום לחילול שבת המוני ולפרצה חמורה בעיר התורה

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90


העיתון 'יתד נאמן' מכריז הבוקר (ו) על פרצה חמורה בחומות השבת בעיר התורה והחסידות בני ברק, וזאת עם תחילת אכלוס בית אבות ענק בפאתי שכונות שיכון ו' – נווה אחיעזר בעיר. ‏

‏על פי הפרסום, רבני העיר והשכונות הביעו חשש גדול שבית האבות במגדל רב קומות המיועד לאכלוס יגרום חילולי שבת המוניים, כאשר מדי שבת בשבתו מתעתדים לבוא מבקרים רבים עם רכביהם מחוץ לעיר ולהחדיר את חילולי השבת, אשר כה נשמרים מפניהם תושבי העיר. "לא יקום ולא יהיה", הכריזו רבני השכונות.

שכונות שיכון ו' ונווה אחיעזר בבני ברק החליפו את פניהן בשנים האחרונות, כאשר מאות משפחות של אברכים הגיעו להתגורר באזור כאשר האזור כולו הפך למקום חרדי מובהק, לצד מוסדות התורה, ישיבות, בתי כנסת ומוסדות חינוך.

כעת, לאחר שהושלמה הקמת בניין ענק לבית אבות אשר החל להתאכלס בימים אלו וצפוי לאכלס בתוכו מאות חדרים לאזרחים רבים שמרביתם אינם תושבי עיר התורה והחסידות, גובר חששם של התושבים מפני ריבוי חילולי השבת בשכונה.

‏כאן משגרים ביתד נאמן עקיצה ברורה לראש העיר חנוך זייברט ומצטטים רבנים שאומרים "מעולם לא היה כדבר הזה, הודות לקברניטי העיר אשר השכילו ברוב חכמה ותבונה לעמוד על המשמר ולא לאפשר בשום דרך וצורה כרסום כל שהוא בחומות השבת אף בגבולות העיר. והנה עתה לראשונה אנו חוזים בכאב את החשש שבלב שכונות חרדיות מובהקות יפרו את קדושת ומנוחת השבת וירסמו את כבודה בריש גלי".

רבני השכונות, אמרו בשיחה ל'יתד נאמן', כי הם דורשים בכל תוקף לפעול בכל דרך שהיא כדי למנוע כבר עתה את חילולי השבת ההמונים הצפויים להיערך בשכונות ולקבל התחייבויות ברורות בפעילות מעשית כדי למנוע כל חילול שבת העלול להיגרם ח"ו בעתיד.

תושבי השכונות מציינים, כי כידוע במהלך כל השנים כשאירעו מקרים דומים פעלו רבות ראשי הערים בבני ברק למנוע כל חילול שבת בעיר, כאשר בתקופת כהונתם של ראשי הערים, מרדכי קרליץ, יששכר פרנקנטהל, יעקב אשר ואברהם רובינשטיין, אף צומצמו הרחובות בהן היו חילולי שבת, עד שזכינו להגיע למצב לפיו בכל השכונות החרדיות בעיר הכבישים סגורים לתנועת כלי רכב ומקפידים על שמירת השבת כהלכתה.

"לאחר כל ההישגים הללו", אומרים תושבי שכונות שיכון ו' ונווה אחיעזר, בכאב רב, "אנו נמצאים בפני שוקת העומדת להישבר ואנו עלולים למצוא את העיר בני ברק נאלצת שוב ללחום את מלחמות השבת. אנו פונים לקברניטי העירייה, לעשות הכל וכבר עתה למנוע כל אפשרות עתידית של חילולי שבת נוראיים בעיר התורה והחסידות. זהו מאבק לדורות".

עסקן השבת המפורסם חיים זלץ אומר כי "כל מי שמעוניין להבין את גודל החשש והחרדה ומה שצפוי להיות בשכונות שיכון ו' ונוה אחיעזר, שיראה מה מתרחש בבית אבות הדסים בקרית הרצוג, שהינו אף בשותפות חלקית עם בית האבות החדש, בחילולי השבת הנוראיים מדי שבת בשעות הביקור בבית האבות. זה נורא ואיום".

הרב זלץ מוסיף "במקרה זה החשש הוא אף גדול מהמתרחש כיום בבית האבות בקרית הרצוג, מאחר ובית אבות זה הוא סמוך לרמת גן שם אין מקומות חניה ועשרות ומאות המבקרים יחפשו מדי שבת חנייה בתוככי הרחובות הצרים בשכונות בני ברק, סמוך לבית האבות, בחילול שבת שלא היה כדוגמתו בעיר, פנינו על כך לראש העירייה והתרענו בפניו מפני הפרצה הנוראה. אנו מצפים שיעשה הכל לאכוף את איסור כניסת הרכבים לשכונות בבני ברק, כפי החוק בכל האפשרויות העומדות לרשות העירייה. היינו יחד עם רבני השכונות אצל גדולי ישראל, והם הביעו את החרדה העצומה מפני הצפוי לקרות".
יתד חילול שבת בית אבות מאבק זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד